Cambler

Dla dobra twojego serca, obniżyć poziom cholesterolu

Jest dużo wiadomości na temat cholesterolu w tych dniach, i nie bez powodu. Wysoki poziom cholesterolu przyczynia się do chorób serca, która zabija więcej ludzi niż wszystkie nowotwory razem wzięte.

Czym jest cholesterol?

Cholesterol jest woskowa, fatlike substancji, które organizm - przede wszystkim wątroby - produkuje. Cholesterol jest używany do niektórych hormonów, witaminy D i kwasów żółciowych, które pomagają trawić tłuszcze. Cholesterol jest również używany do budowy błon komórkowych zdrowe (ściany) w mózgu, nerwów, mięśni, skóry, wątroby, jelit i serca. Zajmuje niewielką ilość cholesterolu tylko spełniają wszystkie te wymagania. Twoje ciało sprawia, że ​​wystarczy, nie musisz dostać cholesterolu w diecie.

Dlaczego wysoki poziom cholesterolu jest niezdrowe?

Cholesterol powoduje problem tylko wtedy, gdy masz za dużo we krwi. Nadmiar cholesterolu odkłada się w ściankach naczyń krwionośnych, w tym naczyń krwionośnych, które odżywiają mięsień serca. To zawęża obszar wewnątrz tętnicy, przez które przepływa krew. Wysoki poziom cholesterolu we krwi sama nie powoduje objawów, więc wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że ich poziom cholesterolu jest zbyt wysoki.

Powinieneś mieć swój poziom cholesterolu, co najmniej raz na pięć lat, począwszy od wieku 20 lat. Najdokładniejsze badanie jest profil lipoprotein, badanie krwi na czczo podano po dziewięciu do 12 godzin. Test daje te informacje:

  • Całkowity cholesterol

  • LDL ("złego") cholesterolu, w tym cholesterolu, co osadza się w tętnicach

  • HDL ("dobry" cholesterol), cholesterolu pomaga utrzymuje to gromadzeniu się złogów w tętnicach

  • Twoje trójglicerydów, są to kolejna forma tłuszczu we krwi

Nawet bez profilu lipoprotein, można uzyskać z grubsza poziom cholesterolu zdrowia, jeśli wiesz, że twój poziom cholesterolu całkowitego i cholesterolu HDL. Poziomy te mogą być określone przez nie na czczo cholesterolu badania często w centrach handlowych danego lub targach zdrowia. Jeśli stężenie cholesterolu całkowitego wynosi 200 mg / dl lub więcej, lub jeśli stężenie cholesterolu HDL jest mniej niż 40 mg / dl, należy zwrócić się do lekarza o uzyskanie pełnego profilu lipidowego.

Cholesterol całkowity

Całkowity poziom cholesterolu w 200 mg / dl do 239 mg / dl jest uważany granica wysoka, 240 mg / dl oraz powyżej wysokości.

HDL (high density lipoprotein) cholesterolu

Poziom HDL poniżej 40 mg / dl dla mężczyzn i 50 mg / dl dla kobiet jest niski, 60 mg / dl i powyżej jest uważany za optymalny. Wyższy poziom cholesterolu HDL, tym lepiej, ponieważ pomaga chronić przed chorobami serca.

LDL (lipoproteiny o niskiej gęstości) cholesterolu

Krajowy serce, płuco i krew instytut wskazuje 100 mg / dl jako optymalny poziom LDL. LDL z 130 do 159 mg / dl jest uważany granica wysoka, 160 mg / dl i powyżej wysokie do bardzo wysokiego. Dla osób z rozpoznaną chorobą serca, poziom cholesterolu cele są bardziej rygorystyczne, zwrócić się do lekarza, jakie są. Mający wysoki poziom cholesterolu LDL może powodować płytki tłuszczowe tworzą wzdłuż swoich wewnętrznych stronach ścian tętnic. Powoduje to, że węższa i sztywniejsza tętnic. Węższe tętnice oznacza mniej miejsca na przepływ krwi przez - jak częściowo zatkanej rury. Ten proces, zwany miażdżycy, rozwija się przez długi czas. Jest to szczególnie niebezpieczne, jeśli zwęża naczynia do serca i mózgu, tworząc główne ryzyko zawału serca i udaru mózgu. Odkładaniu się cholesterolu w tętnicach kończyn dolnych może powodować ból nogi i stopy i problemy z chodzeniem.

Co powoduje wysoki poziom cholesterolu?

Dziedziczność jest głównym czynnikiem determinującym poziom cholesterolu. Następnie, w zależności od genetycznego, dieta jest następny w kolejce jako czynnik ryzyka wysokiego poziomu cholesterolu. Pokarmy zawierające cholesterolu, tłuszczów nasyconych i trans-tłuszcze przyczyniają się do ogólnej puli cholesterolu. Osoby o odpowiednich genów do obsługi cholesterol zazwyczaj nie mają obsługi regularną dietę tłuszczową problem. Dla dużej części populacji, jednak zła dieta napędza cholesterolu w górę.

Wiele produktów spożywczych, które pochodzą od zwierząt są wysoka zarówno w tłuszczu nasyconego i cholesterolu. Niektóre produkty nie-zwierzęce także są bogate w tłuszcze nasycone, są to potrawy wykonane z palm kokosowych i olejów i tłuszczów trans, lub uwodornionych olejów roślinnych, takich jak skracanie i margaryna.

Są jeszcze inne czynniki, które wpływają na poziom cholesterolu:

  • Waga. Nadwaga zazwyczaj podnosi poziom cholesterolu LDL. Utrata wagi może obniżyć poziom LDL, a także swój triglicerydów i zwiększyć poziom cholesterolu HDL.

  • Ćwiczenia. Pierwsze regularne ćwiczenia mogą obniżyć poziom cholesterolu LDL i podnieść poziom cholesterolu HDL.

  • Wiek i płeć. Do menopauzy, kobiety zwykle mają niższe stężenia cholesterolu całkowitego niż mężczyzn. Po 50 roku życia, kobiety często mają wyższy poziom całkowitego cholesterolu niż mężczyźni w tym samym wieku. Zarówno dla mężczyzn jak i kobiet, stężenia cholesterolu całkowitego wzrosnąć aż o 65 lat.

  • Alkohol. Chociaż alkohol zwiększa poziom cholesterolu HDL, to nie ma wpływu na poziom cholesterolu LDL, a nadmierne spożycie alkoholu podnosi stężenie triglicerydów. Zbyt dużo alkoholu również uszkodzenia wątroby, mózgu i serca.

Głównym celem leczenia jest obniżenie cholesterolu, aby obniżyć poziom LDL na tyle, aby zmniejszyć ryzyko rozwoju choroby serca lub o atak serca. Tym większe ryzyko, obniżyć LDL będzie.

Co należy jeść?

Dietę zdrowe serce, trzeba obniżyć produktów bogatych w tłuszcze nasycone, jak smażonych, czerwonego mięsa, wędlin (wędliny i hot-dogi), niektórych rodzajów sera i najbardziej komercyjnie przygotowanych wypieków (babeczki, ciasteczka, pączki). Komercyjnych producenci żywności są odpowiedzią na obawy zdrowotne poprzez ograniczenie tłuszczów nasyconych i tłuszczów trans w ich produktach. Należy sprawdzić etykiety na żywności, żywienia, które kupujesz, aby zapewnić otrzymujesz możliwie najmniejszą ilość nasyconych i tłuszczów trans.

Niski tłuszczu nasyconego, niski poziom cholesterolu planu jedzenia mniej niż 7 procent kalorii pochodzących z tłuszczów nasyconych i mniej niż 200 mg cholesterolu dziennie w diecie. Plan ten wymaga tylko tyle kalorii, aby utrzymać pożądaną wagę i uniknąć przybierania na wadze. Jeśli zmniejszając spożycie tłuszczów nasyconych i cholesterolu nie obniży wystarczająco dużo LDL, należy zwiększyć ilość rozpuszczalnego błonnika w diecie.

Ryby są dobrym wyborem dla zdrowej diety. Wiele rodzajów zawierają wysoki poziom kwasów omega-3 kwasy tłuszczowe, które mogą pomóc obniżyć poziom cholesterolu we krwi i ciśnienie krwi i zmniejszyć ryzyko wystąpienia niebezpiecznej krzepnięcia krwi. Zimnej wody i tłuste ryby, takie jak łosoś, śledź, zawierają najwięcej omega-3.

Należy również jeść więcej warzyw, owoców i produktów pełnoziarnistych, takich jak płatki owsiane i jęczmienia. Zawierają błonnik, który wypełnia cię, a także ograniczyć spożycie tłuszczów, a jednocześnie dając Ci potrzebne składniki odżywcze.

Jeśli jeść czerwone mięso, oto kilka sposobów na zmniejszenie ilości tłuszczu, nie rezygnując smak:

  • Zmniejszyć ilość mięsa w recepturze.

  • Podawać mniejsze porcje mięsa i dodać więcej warzyw, zbóż i owoców na posiłek.

  • Wybierz chude cięcie przy zakupie mięsa. Określenia "okrągły" i "schab" wskazują niższe tłuszczu.

  • Przed gotowaniem przyciąć wszystkie widoczny tłuszcz z mięsa.

Inne porady na obniżenie cholesterolu

  • Ćwiczenia Regularna aktywność fizyczna -. Od 30 do 60 minut na większość, jeśli nie wszystkie dni - jest zalecane dla wszystkich. To może przyczynić się do podniesienia poziomu HDL i obniżenie stężenia cholesterolu frakcji LDL. Dla dorosłych, CDC zaleca 150 minut umiarkowanej intensywności ćwiczeń tlenowych tygodniowo i działania mięśni-wzmocnienie na dwa lub więcej dni w tygodniu.

  • Utrzymać zdrową wagę. Odchudzanie, jeśli masz nadwagę, może obniżyć poziom cholesterolu LDL.

  • Kontrolować ciśnienie krwi.

  • Nie palę.

  • Rozważyć leki. Jeśli nadal wysoki poziom cholesterolu w sześć miesięcy po zmianie stylu życia, skonsultować się z lekarzem na temat dostępnych leków, które mogą obniżyć poziom cholesterolu o 25 do 60 procent. Lek jest obowiązkowe dla cholesterolu 300 mg / dl lub więcej, a zwykle jest zalecane dla osób z cholesterolu 240 mg / dl lub więcej, którzy nie spełniają liczba goli cholesterolu i LDL poprzez dietę i ćwiczenia fizyczne.