Cambler

Całościowe zaburzenia rozwojowe

Jakie są całościowym zaburzeniom rozwojowym (PDD)?

Całościowe zaburzenia rozwojowe, zwane również autyzm spektrum zaburzeń, najczęściej można rozpoznać w pierwszych latach życia dziecka. Dzieci z PDD mają trudności w zakresie rozwoju lub wykorzystywania umiejętności funkcjonalnych, takich jak język, komunikacji, socjalizacji i zachowań mechanicznych. Przykłady PDD obejmują następujące:

  • Autyzm (autyzm)

  • Zaburzenie Aspergera

  • Zespół Retta

  • Dzieciństwo zaburzenie dezintegracyjne (zwany także dezintegracyjne psychozy)

Co powoduje, całościowych zaburzeń rozwojowych?

Konkretne przyczyny całościowych zaburzeń rozwojowych, nie są znane. Dzieci z PDD mają problemy przetwarzania informacji, w ten sposób przyczyny PDD mają coś wspólnego z różnic w czynności mózgu. Jednak zachowania rodzicielskie nie są przyczyną, a nawet czynnikiem, do przyczyny lub przyczyn PDD.

Kogo dotyczy całościowych zaburzeń rozwojowych?

Informacje z Krajowego Instytutu Zdrowia Psychicznego i Centrum Kontroli i Prewencji Chorób (CDC) szacuje, że średnio co 110 dzieci ma jakąś formę PDD. PDD znaleziono cztery do pięciu razy częściej u chłopców, z wyjątkiem zaburzenie Retta, który znajduje się tylko w dziewczynek.

Jakie są objawy całościowych zaburzeń rozwojowych?

Oto najczęstsze objawy niektórych całościowych zaburzeń rozwojowych. Jednak każde dziecko mogą wystąpić objawy inaczej.

Objawy autyzmu mogą obejmować:

  • Nie dobrze społecznie interakcji z innymi, w tym rodziców

    • Wskazuje na brak zainteresowania lub odrzucenie, kontaktu fizycznego. Rodzice niemowląt autystycznych opisać jako "nieczuły". Niemowlęta i dzieci z autyzmem nie są pocieszeni przez kontakt fizyczny.

    • Unika kontaktu wzrokowego z innymi, w tym rodziców

    • Nie rozwijać przyjaciół lub interakcji z innymi dziećmi

  • Czy dobrze komunikować się z innymi, nie

    • Jest opóźnione lub nie rozwija język

    • Po język rozwija się, nie używa języka do komunikowania się z innymi

    • Czy echolalia (powtarzanie słów lub fraz wielokrotnie, jak echo)

  • Pokazuje powtarzalnych zachowań

    • Ma powtarzające się ruchy motoryczne (np. kołysanie i ręki lub palca trzepotanie)

  • Jest zajęty, zwykle ze światłami, poruszających się obiektów lub części obiektów

  • Nie lubi hałasu

  • Ma rytuały

  • Wymaga procedur

Objawy zaburzenia Aspergera mogą obejmować:

  • Normalny rozwój mowy, umiejętności samopomocy, rozwój umiejętności poznawczych (myślenie), a ciekawość ich środowiska

  • Trudności z interakcji społecznych, takich jak wykonywanie znajomych, dzielenie się pomysłami, dzielenie przyjemności lub osiągnięć, mimiki (uśmiecha się), lub kontakt wzrokowy z innymi

  • Powtarzalne i stereotypowe wzorce zachowań lub grać takie jak dziwnych procedur lub rytuałów (machanie ręki lub palca, zbierania dziwne przedmioty, takie jak szarpie)

  • Zdolny do oryginalności i kreatywności koncentruje się na odosobnionych obszarach zainteresowania

Objawy zaburzeń Retta mogą obejmować:

  • Normalna ciąża, poród, a wzrost i rozwój noworodka

  • Prawidłowego wzrostu i rozwoju w ciągu pierwszych 5 do 18 miesięcy życia

  • Normalny obwód głowy przy urodzeniu

Po okresie normalnego rozwoju co najmniej pięć miesięcy, wszystkie następujące zmiany:

  • Wielkość głowy dziecka nie rośnie tak jak powinien w wieku od 5 do 48 miesięcy

  • Utrata wcześniej wyuczonych przydatnych umiejętności ręcznych (takich jak sięgając i chwytania obiektu) i rozwój stereotypowych ruchów rąk, które nie są przydatne dla dziecka, takich jak strony wyżymania

  • Utrata angażowanie zachowań społecznie, takich jak uśmiech i kontakt z oczami (jednak te zachowania mogą być ponownie opracowane później)

  • Utrata skoordynowanych ruchów ciała pieszych lub

  • Ekspresyjne (umiejętność werbalnie wyrazić myśli) i otwarta (umiejętność rozumienia i używania języka, który słychać lub widać) umiejętności językowe stają się zaburzenia i poważne opóźnienie psychoruchowe rozwija

Objawy dziecięcego zaburzenia dezintegracyjne mogą obejmować:

  • Co najmniej dwa lata, a zazwyczaj do czterech lat, o normalnym rozwoju, w tym mowy, interakcji społecznych i relacji, a grać i zachowań adaptacyjnych

  • W krótkim czasie (kilka miesięcy), ciężką utratę działania w życiu społecznym, komunikacji i zdolności zachowania następuje. Bez żadnej oczywistej choroby lub przyczyny, dzieci doświadczające zaburzenia dezintegracyjne się niespokojny, drażliwy, negatywne, a nieposłusznych częste wybuchy złości i bez widocznego powodu. Te dzieci mają całkowitą utratę mowy i języka, rozumienia języka, a spadek myślenia (poznawczych) umiejętności.

Objawy PDD często przypominają inne choroby lub problemy zdrowotne. Zawsze należy skonsultować się z lekarzem dziecka do diagnozy.

Jak całościowym zaburzeniom rozwojowym rozpoznano?

Całościowe zaburzenia rozwojowe są zazwyczaj identyfikowane w wieku 3 lat. Psychiatra dziecko lub inne służby zdrowia psychicznego zazwyczaj sprawia rozpoznanie jednego z PDD po ​​kompleksowej ocenie medycznej i psychiatrycznej.

Ważne jest wczesne diagnozowanie PDD i dokładnie jak niektóre PDD umieścić dzieci w grupie ryzyka rozwoju innych chorób mentalnych (np. depresja, zaburzenia nadpobudliwości, zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne i schizofrenia ).

Leczenie całościowych zaburzeń rozwojowych

Szczególne traktowanie na PDD zostanie ustalona przez lekarza dziecka w oparciu o:

  • Wiek dziecka, ogólnego stanu zdrowia i historii medycznej

  • Stopień zaburzenia

  • Typ zaburzenia

  • Dziecka tolerancji dla określonych leków lub terapii

  • Przewidywania dotyczące przebiegu zaburzeń

  • Twoja opinia lub preferencji

Plany leczenia są indywidualnie na podstawie objawów każdego dziecka i poziomu nasilenia. Multidyscyplinarne podejścia lecznicze są wykorzystywane w miarę potrzeb, aby sprostać indywidualnym potrzebom każdego dziecka.

Leczenie może obejmować:

  • Terapii mowy

  • Leczenie pracą

  • Trening umiejętności społecznych (aby pomóc dzieciom uczyć się do wykonywania czynności życia codziennego lub ADLS i sposoby komunikowania się i relacje z innymi ludźmi)

  • Terapii behawioralnej

Specjalistyczne programy behawioralne i edukacyjne są przeznaczone do leczenia zaburzeń rozwojowych. Techniki behawioralne pomóc dzieciom nauczyć się zachowywać w bardziej akceptowalne sposoby. Rodzice mogą się nauczyć technik behawioralnych, aby pomóc im zapewnić spójne nagrody i ustawić limity w domu. Chociaż niektóre dzieci z PDD wymaga specjalistycznych sal lekcyjnych, które są wysoce zorganizowane i zapewniają uwagę na specyficzne potrzeby akademickich dziecka, inne są w stanie funkcjonować w normalnej klasie z mniej specjalistycznego uwagi.

Leki mogą być przydatne w leczeniu pewnych objawów PDD, u niektórych dzieci. Dzieci i młodzieży pracownicy służby zdrowia psychicznego pomóc rodzinom identyfikacji i uczestniczyć w terapii i programów edukacyjnych na podstawie indywidualnego traktowania dziecka i potrzeb edukacyjnych.

Zapobieganie całościowych zaburzeń rozwojowych

Środki zapobiegawcze w celu zmniejszenia częstości występowania lub nasilenia każdego typu PDD nie są znane w tym czasie. Jednakże, uważa się, że stopień nasilenia można poprawić początku leczenia.