Cambler

Plan działania na zapalenie kości i stawów

Sztywność, bóle stawów są typowe objawy choroby zwyrodnieniowej stawów, zwana również chorobą zwyrodnieniową stawów.

Ból stawów jest spowodowane przez awarii i zniszczenia chrząstki, które pozwala kości w stawie do schodzenia na siebie, zgodnie z National Institute of zapalenia stawów i chorób mięśniowo-szkieletowe i skóry (NIAMS). Z chrząstki nie tam, ból, opuchnięcie i utratę spoina ruchu.

W celu łagodzenia bólu i funkcji wzrost, wspólnych operacji wymiany jest coraz bardziej popularny. Jeśli rentgenowskie pokazują tam niewiele do chrząstki amortyzację stawów i już osiągnęła punkt, w którym nie można wykonywać codzienne czynności, takie jak spacery wokół bloku lub odtwarzania zwykłej gry w tenisa, może być kandydatem do stawu.

"Porozmawiaj z lekarzem, aby rozważyć ryzyko i korzyści", mówi Patience White, MD, rzeczniczka Arthritis Foundation. "Nadszedł czas, aby rozważyć operację, kiedy już osiągnął swój osobisty punkt krytyczny, np. nie jest w stanie chodzić po supermarkecie, nie cierpi straszny ból."

Ale jeśli to nie jest tak źle, nie wiele można zrobić w międzyczasie. Dr Biały proponuje następujące zmniejszenie bólu, poprawa mobilności i ochrony ból stawu z dalszej szkody - a może nawet uniknąć operacji.

Odchudzić

Jeśli masz nadwagę (twój wskaźnik masy ciała wynosi 25 lub więcej), dostosować ilość spożywanych kalorii, aby stracić tych dodatkowych kilogramów. Nawet ważący kilka kilogramów więcej niż zalecana waga może stworzyć nadmiernego zużycia na dużych obciążonych stawów, takich jak kolana i biodra.

"Ze względu na mechaniki ciała, każdy funt zyskasz nad idealnej masy ciała może powodować nacisk na kolana, który jest cztery razy większa niż normalna," mówi Dr Biały. "Jeśli stracisz tylko pięć funtów, można zmniejszyć siłę na kolana przez 20 funtów."

Co więcej, utrata masy ciała również może pomóc zmniejszyć poziom bólu, ponieważ zmniejsza stres na biodrach, kolanach i plecach.

"Badania pokazują, że jeśli masz nadwagę, tracąc zaledwie 10 procent masy ciała może zmniejszyć ból można przeżyć o 50 procent," mówi.

Ruszaj się

Aby zapobiec dalszej degradacji stawów, ważne jest, aby być aktywnym fizycznie każdego dnia, ponieważ ćwiczenie wzmacnia mięśnie otaczające niewydolnego stawu.

"Silniejsze mięśnie chronią stawy, absorbując siłę umieszczone na nich", mówi dr Biała. "Pomagają również utrzymać stawy w lepszym położeniu, mechanicznie tak stawy nie noszą tak szybko."

Dr Biały zaleca umiarkowanej aktywności fizycznej przez 30 minut przez większość dni w tygodniu. Można nawet złamać go na trzech 10-minutowych odstępach. Działań, takich jak pływanie, spacery, jazda na rowerze, joga i pilates są dobre wybory.

Jeśli potrzebujesz pomocy w rozpoczynaniu pracy, porozmawiać z lekarzem. Jeśli to możliwe, pracy z osobistym trenerem lub fizjoterapeuta opracowania ćwiczeń i aktywności fizycznej program, który pomaga utrzymać siłę mięśni i elastyczność przy jednoczesnym zwiększeniu stabilność stawu.

Są to typy ćwiczeń do rozważenia:

  • ćwiczenia wytrzymałościowe - mogą one być wykonane z zespołami ćwiczeń, niedrogich urządzeń, które dodają odporność

  • Działania aerobik - zachować swoje serce i płuca w kształcie

  • Zakres działalności ruchu - zachować zwinny stawów

  • zwinność ćwiczenia - aby pomóc utrzymać codziennych umiejętności życiowych

  • wytrzymałość pleców i szyi ćwiczenia - aby pomóc utrzymać kręgosłup silny i zwinny

Skontaktować się z lekarzem w celu uzyskania porady na temat tego, czy wykonywać, jeśli połączenie jest ból lub obrzęk występuje. Zapytać, czy należy użyć bólu-przeciwbólowe, takie jak leki przeciwbólowe lub leki przeciwzapalne do wykonywania łatwiejsze, lub używać lodu potem.

Rozważ ból leki

Aby zarządzać bóle stawów, zapytaj lekarza o przyjmowanie leków, takich jak Tylenol (paracetamol).

Jeśli to nie pomoże, lekarz może zalecić Ci się niesteroidowe leki przeciwzapalne (NLPZ), takie jak Advil, Aleve, aspiryny lub leków na receptę.

"Ważne jest, aby być w kontakcie ze swoim lekarzem w sprawie leków przyjmowanych i swoim bólu i mobilności poziomie," Dr mówi White. "Wspólne działania można lepiej zarządzać swoją chorobę."