Cambler

Można nosić swoje stawy?

Jest żart słyszałem kiedy zacząłem studiować zapalenie stawów: A 90-letni mężczyzna widzi swojego lekarza skarżąc się na ból w kolanie. Jego lekarz pyta go: "Czego można się spodziewać? Masz 90 lat-stary." Staruszek odpowiada: "Tak, ale moja druga kolano jest również 90 i czuje się dobrze."

Że dość dużo podsumowuje dlaczego "zużycia" zapalenie stawów nie jest dokładny opis choroby zwyrodnieniowej stawów (OA), lub choroby zwyrodnieniowej stawów. Tylko dlatego, że żyją długo, nie oznacza, będziesz nieuchronnie zużyciu stawów.

Dlaczego twoje stawy nie są jak opony

Choroba zwyrodnieniowa stawów jest bardziej powszechne ze starzeniem się, więc może się wydawać logiczne założenie, zapalenie kości i stawów jest spowodowane "zużycia". Prawdą jest również, że ekstremalne lub nietypowe obciążenie stawów może powodować uszkodzenia, które prowadzi do choroby zwyrodnieniowej stawów. Ale dla większości ludzi, zapalenie stawów z powodu normalnego zużycia jest mitem. Stawy nie są jak przez samochód opony i żarówki, które nieuchronnie nosi się w czasie z dość użytku.

Choroba zwyrodnieniowa stawów występuje, gdy gładkie, lśniące chrząstki, że linie stawów pogarsza. W niektórych przypadkach może się zdarzyć po kontuzji, ale dla większości ludzi jest wynikiem starzenia się i genetyki. Najczęstsze lokalizacje dla choroby zwyrodnieniowej stawów są:

  • Kolana

  • Biodra

  • Palec i palec stawów

  • Górnej i dolnej części kręgosłupa.

Jedną rzeczą, którą wiemy na pewno o choroby zwyrodnieniowej stawów - to bardzo często. Szacuje się, że 21 milionów osób w samej tylko Europie mają OA. Jeśli masz szczęście wystarczy, aby żyć 75 lat lub starszych, są szanse, być może nawet do 70% do 90%, że będziesz miał OA w co najmniej kilku stawów. Ze te numery patrzy na ciebie, to rozsądne się zastanawiać, czy jest coś, co można zrobić, aby temu zapobiec. W szczególności, należy ograniczyć swoje działania, aby nie "zużywają się" stawów?

Jest wykonywanie winowajcę?

Dla większości ludzi, ćwiczenie jest dobre. Ale w jakim punkcie jest ćwiczenie zrobić więcej szkody dla stawów niż pożytku? Bieganie i jogging są faktycznie szkodliwe dla kolan lub innych obciążonych stawów? Nie wykonując zbyt długi lub zbyt mocno uszkodzić stawy?

Oczywiście, działa podkreśla obciążonych stawów. W rzeczywistości, do 5 do 7 razy Twoja waga jest obsługiwana przez kolana podczas biegania. Obciążonych stawów podlegają jeszcze wyższych naprężeń ze skoków lub nagle uruchamiania i zatrzymywania w kółko. Chociaż badania jest mieszane, długoterminowe biegacze nie są wyraźnie bardziej skłonni nosić swoje obciążonych stawów, niż ludzi, którzy są siedzący tryb życia.

Na przykład duże badanie biegaczy opublikowanych w 1998 roku okazało się, że w ciągu dziewięciu lat, członkowie klubu bieg wieku 50 i więcej lat nie miał większą częstość występowania OA wyższej niż podobnej grupie non-biegaczy. Więcej Ostatnie badania doszedł do podobnego wniosku. Biegacze średnio 3,5 mil z robót drogowych każdego dnia miał 25% mniej bólu mięśniowo-szkieletowego niż te średnio w odległości 2 mil w każdym tygodniu.

Mały ból może być warta cierpienia przez jeśli lubisz uruchomiony (lub innej aktywności fizycznej) i chcesz się układu krążenia korzyści. Ale nagłe, poważne obrażenia (złamanie lub więzadła łza) od ponownego użytku może spowodować uszkodzenie chrząstki, które mogą prowadzić do choroby zwyrodnieniowej stawów, chociaż może to potrwać lata na to, aby się rozwijać.

Dlatego eksperci zalecają, aby uniknąć nagłych wzrostów, jak daleko i jak szybko uruchomić, aby nie rozwijać stres złamania. Oto co się dzieje. Powtarzane walenie z biegu powoduje kość w stopie lub nodze złamać, ponieważ nie może sam naprawić tak szybko, jak to jest kontuzjowany. Jest to jeden z przykładów "przetrenowania" lub wykonując tak dużo, że szkoda następująco.

Tak więc, jeśli są szkolenia na specjalne wydarzenia, takie jak maraton lub tryouts dla drużyny lacrosse, prawdopodobnie trzeba wybrać trening do nacięcia lub dwa. Aby uniknąć stresu złamania lub inne urazy związane z przetrenowania, wykonaj następujące dwie reguły kciuka:

  • Nie należy zwiększać wysiłki o więcej niż 5% do 10% na tydzień. Na przykład, jeśli już wygodne prowadzenie 3 mile w 30 minut (10 minut mil) pięć dni w tygodniu, nie nagle zaczyna biec osiem minut mil. Możesz być w stanie to zrobić, ale może za to zapłacić.

  • Nie należy zwiększać odległość i prędkość w tym samym czasie. Zmień jedną lub drugą, i zrobić to stopniowo. Jeśli zauważysz, ból lub dyskomfort w jednej części ciała, które nie natychmiast poprawić z resztą, wycofaj się - może być popychanie rzeczy zbyt szybko.

Jeśli chodzi o kwestię wspólnego wykorzystania i zapalenie kości i stawów, ważne jest, aby odróżnić nagłe, poważne obrażenia, jak złamania lub więzadła łzy, z powodu kontuzji powtarzalne użytku, które mogą wystąpić z systemem, na przykład. Złamanie stawu lat może prowadzić do zapalenia kości i stawów później. Tak więc, dla ludzi, którzy nie uczestniczą w działaniach, w których wysoce konkurencyjnych ostre urazy są wspólne, nie ma wyraźnego związku między ponownego użytku i zapalenia kości i stawów.

Rozważ swoje ręce

Być może najlepszym argumentem przeciwko bezpośredniego połączenia między użytku (lub nadmierne) i choroby zwyrodnieniowej stawów jest, gdy OA wpływa na ręce. Stawów palców z OA wyglądają bardzo podobnie do kolan z OA, jednak nie ponosi ciężar na rękach - przynajmniej ja nie. Jest też spostrzeżenie, że "ręczność" nie odgrywać rolę w chorobie zwyrodnieniowej stawów. Jeśli 90% ludzi jest praworęczna, a jeśli były wyłącznie związane z zapaleniem kości i stawów używać, nie powinno być dużo więcej z prawej strony stawów w porównaniu do zaangażowania lewostronnego. To nie jest po prostu przypadek.

Ręcznie OA jest dobrym przykładem genetyki w pracy: Jeśli rodzic lub inny krewny pierwszego stopnia ma OA rąk, to znacznie zwiększa ryzyko choroby.

Ochrona stawów w porównaniu z chorobą od stresu

"Wykorzystuj albo strać" jest z pewnością odnosi się do koncepcji, że w stawach. Faktem jest, że stawy ma być stosowany. Choroba właściwie nazwany "barku" może rozwijać w ciągu tygodnia lub dwóch, jeśli ramię nie porusza się, nawet jeśli nie było zaangażowane szkoda! To dobry powód, aby unikać używania procy przez dłuższy czas i dlatego zakres ćwiczeń ruchowych są tak ważne po kontuzji lub operacji. Jest to także, dlaczego ludzie, którzy mają już zapalenia stawów są zachęcani do dalej.

Pojęcie "wspólnego ochronę" jest typowo stosowane dla ludzi, którzy muszą artretyzm jako sposób UŁATWIAJĄCA unikając nadmiernego nacisku na stawy. Na przykład, zamiast przenoszenia ciężkiego ładunku z rąk, reszta to na przedramionach i używać zamiast ramion ręce, aby go nosić. Samo pojęcie jest stosowane do wykonywania - pływanie lub jazda na rowerze zapewnia doskonałą ćwiczenia układu krążenia, które są łatwiejsze w stawach niż jogging.

Środki te mogą prowadzić do zmniejszenia bólu i sztywności - czyli mogą one chronić od bólu stawów, unikając stresu do stawów. Niestety, to nie jest taki sam, jak chronić stawy przed zniszczeniem, które środki ochrony wspólnego nie można w wiarygodny sposób osiągnąć.

Co powoduje, że OA?

Jeśli OA nie jest spowodowane przez noszenie na stawy, co powoduje, że się rozwijać? Odpowiedź zależy od tego, kogo zapytamy i których stawy pytasz o. W rzeczywistości, często nie ma jednej przyczyny, które mogą być zidentyfikowane. Nie może być kilka możliwych wyjaśnień. Często nie ma rozsądne wytłumaczenie w ogóle.

Najczęstszymi czynnikami ryzyka choroby zwyrodnieniowej stawów należą:

  • Zaawansowany wiek

  • Otyłość

  • Historia rodziny - do 50% osteoartrozy uważa się, że związany z dziedzicznej skłonność do wytwarzania zwyrodnienia stawów

  • Szkoda - zwłaszcza że dotyczy złamania stawu)

  • Reumatoidalne zapalenie stawów (lub innych chorób, które powodują przewlekłe stany zapalne stawów)

Są to jednak czynniki ryzyka, a nie przyczyny. Wiele starszych, osób z nadwagą nie rozwijać OA.

Najważniejsze

Jeśli martwisz się o "stosując się" stawów, pamiętaj, że nie ma limitu, ile razy można zrobić pięść i nie ma "okres trwałości" na kolanach. Z mojego czytania dostępnych badań, to o wiele lepiej być aktywnym fizycznie, niż powstrzymać, aby chronić stawy. Jeśli nie są ci przeszkadza w działalności robisz, jest mało prawdopodobne, jesteś ich krzywdzić. Być może pewnego dnia będziesz miał 90 lat-stare kolana, które służą Ci dobrze i czuje się dobrze. Ale jeśli nie rozwijać zapalenie stawów, nie winię ćwiczenia. W przypadku braku znaczącej szkody, może to więcej sensu obwiniać swoich rodziców.