Cambler

Pięć kroków do lepszej pamięci

Poznałeś ją wcześniej. Można nawet pamiętam gdzie. Ale jej nazwisko? To wymyka się, szydząc z was, po prostu poza zasięgiem.

Czy to się stało? Czy przyjmujesz go jako część starzeje? Jak na ironię, nowe badania pokazują, taka postawa może pogorszyć sytuację. Gdy osoby starsze powiedziano nam, że nie mógł kontrolować ich pamięć podczas badania University of Florida, stracili zaufanie i wykonane trochę wysiłku, aby zapamiętać szereg nazwisk. W przeciwieństwie do osób starszych, którzy zostali poinformowani mogą poprawić swoją pamięć starał o wiele trudniejsze.

"Wierzymy, że to, co się dzieje, gdy masz tego rodzaju ramy umysłu negatywnej w dłuższej perspektywie jest to, że można zrezygnować z robienia rzeczy należy robić, aby doskonalić swoje umiejętności", mówi Robin L. West, Ph.D., profesor psychologii na University of Florida Centrum Studiów gerontologii. "Kiedy będziesz starszy to jest niezwykle ważne, aby kontynuować pracę w pamięci, nadal kwestionują swoją pamięć i zachować przy użyciu swoje umiejętności."

Starzenie może utrudnić pamiętać pewne rzeczy. Ale skupiając się na potencjale i nadal wykonywać swój umysł, może być w stanie zwiększyć swoją moc pamięci. Zacznij korzystać z tych strategii:

1. Podejmowania nowych wyzwań

Badania pokazują, że gdy naukowcy umieścić dorosłych myszy i szczurów w bardziej stymulującym środowisku, ich struktura mózgu zmiany w sposobach, które poprawiają komunikację komórkową. Że poprawia zwierzętom zdolności do uczenia się i przypomnieć nowych zachowań.

Badania te sugerują, że podobnie może pomóc także pobudzenie ludzi, mówi Andrew Monjan, Ph.D., szef neurobiologii i neuropsychologii w National Institute on Aging. "Jeśli utrzymują intelektualne wyzwanie, może pomóc utrzymać funkcję poznawczą.

"Jeżeli jesteś w kwalifikacjach krzyżówki, robi kolejne krzyżówki nie byłoby wyzwanie intelektualne," mówi Dr Monjan ", podczas nauki nowego języka, uczy się używać komputerów lub czytając coś nowego, że jest stymulujący będzie."

2. Kontrola stresu

Badania pokazują, że lęk utrudnia pamięć. "Wszyscy wiemy, że z badań wynika, że to nie jest tak dużo, czy jesteś narażony na stres, jest to, w jaki sposób reagować na to, że wydaje się, aby różnica w sposobie stresu hormony są uwalniane, "mówi Marilyn S. Albert, Ph.D., profesor psychologii na Harvard Medical School.

Nie dając się w obliczu trudności, mówi, że najlepiej podjąć inicjatywę więc czujesz, że czyni różnicę. Jeśli jesteś zaniepokojony problemami finansowymi, na przykład, opracowanie szczegółowego planu, aby zmniejszyć koszty i zadłużenia.

"Jeśli czujesz się spod kontroli, masz wyższy poziom stresu hormonów lub glikokortykosteroidów, "Dr Albert wyjaśnia. "Jeśli dasz duże ilości glikokortykosteroidów do zwierząt przez długi okres czasu, to faktycznie można uszkodzić komórki mózgu. Więc nasza teoria jest taka, że ​​ostatecznie postawa przekłada się na jakiś hormonalny różnicą, że wpływa na mózg."

Stresujące doświadczenia, takie jak smutek czy ruchu, może również ograniczyć możliwość zapisywania i odtwarzania informacji.

3. Podjąć wysiłek

"Zawsze, gdy wiesz, że masz coś zapamiętać, zaplanować drogę do jej studiowania i planowania sposobu przypominając to," Dr Zachód sugeruje. Na przykład, jeśli chcesz poinformować córkę o artykule można przeczytać, można opublikować go na swojej lodówce, a czytać, gdy nazywa. Ale to jest zbyt proste, dr Zachód mówi. Zamiast zakładać, że wycinek tylko jako przypomnienie: Jego obecność będzie jog pamięci, gdy dzwoni, ale można starać się przypomnieć i odnoszą się do najważniejszych punktów.

4. Użyj sztuczki pamięci

Techniki te mogą pomóc przypomnieć rzeczy:

  • Wizualizacja. "Jeśli chcesz, aby pamiętać, nazwisko osoby, można wyobrazić sobie twarz z imieniem napisanym po nim," Dr Zachód sugeruje. Albo wyobraź sobie twarz z czymś połączony z nazwą. "Tak więc, jeśli nazwa jest Gordon, pamiętasz ogród na jego twarzy."

  • Stowarzyszenie. Łączenia rzeczy uczysz się czegoś, co już znamy. "Jeśli spotkasz kogoś, którego nazwa jest podobna do osoby już spełnione, można spróbować połączyć to w ten sposób," Dr Zachód zaleca. "Jeśli spotkasz kogoś, kto ma ciekawą pracę, skojarzyć nazwę z pracy."

  • Organizacja. Poprzez utrzymanie ważnych rzeczy - klucze, okulary i portfel - w jednym miejscu, aby zawsze wiedzieć, gdzie je znaleźć. Pisząc listę zakupów, elementy grupy według kategorii. Nawet jeśli zapomnisz wziąć listę z tobą, masz większe szanse, aby zapamiętać jego treść, mówi dr Zachodnia.

5. Pobyt pasuje

Układu sercowo-naczyniowego zdrowia jest ważne dla pamięci, ponieważ pozwala serce skutecznie pompować krew z substancji odżywczych i tlenu do mózgu. Zastoinowa niewydolność serca i długotrwałe nieleczone wysokie ciśnienie krwi wykazano boli pamięć. Tankować swoje ciało i mózg, jeść zdrową żywność.

Podczas gdy próbujesz tych strategii, koncentrują się na swoich możliwości i nie zniechęcaj się. "Plan na przyszłość. Plan pamięci. Badanie rzeczy, które chcesz zapamiętać i naprawdę przejść po niej w sposób, który nie jakbyś nie myśli o swoim potencjale," mówi Dr Zachodnia.

Chociaż badania wykazały związek między tymi schodami i zmniejszonym ryzykiem dla poznawczych, Narodowy Instytut Zdrowia mówi, że naukowcy wciąż nie są pewni, czy te czynniki mogą rzeczywiście zapobiec poznawczych lub innych chorób, które wpływają na procesy poznawcze, takie jak choroba Alzheimera.

Jak pamięci wiek zmienia

Starzenie może wpływać na pamięć na kilka sposobów, mówią eksperci.

"To staje się trudniejsze w miarę starzenia się, aby uzyskać nowe informacje do pamięci, ale mamy bardzo dobrą pracę w pamiętając rzeczy, które pasują do naszej ogólnej wiedzy, rzeczy, o których wiemy coś na temat z przeszłości, naszych obszarów specjalnych", mówi dr. Zachód. "Nowe informacje na temat tych rzeczy ma tendencję do poruszania się bardzo dobrze w pamięci i tam pozostać."

Jednakże, jest to trudniejsze do zapamiętania nieznanych lub streszczenie informacji. Osoby starsze również są dobre na pobieranie informacji z pamięci semantycznej - w użyciu słów i rozumienie ich znaczenia, dr Zachód wyjaśnia.

Jeśli pamięć zrazy lub jesteś coraz bardziej zapomina, porozmawiaj z lekarzem.

Zaburzenia pamięci może być spowodowane przez stres, depresja, niedoczynności tarczycy, choroby układu krążenia i różnych innych chorób. Niektóre leki, w tym niektóre leki serca, leki przeciwdepresyjne, a nawet przeziębienie, może również zranić swoją pamięć.

"Pamięć wymaga czujności," mówi Dr Zachodnia. "Wszystko, co osłabia system - Alkohol, Valium, wszelkiego rodzaju uspokajający, każdy rodzaj spania pill - obniży system pamięci, jak również."

Kiedy zaczynasz każdy nowy lek lub zmiany dawki, mieć oko na swoje reakcje. Nawet leki nie są znane zakłócić pamięci może mieć wpływ twoje. Interakcje leków mogą również przyczyniać się do problemów z pamięcią.

Mimo, że badania związane z chorobami przewlekłymi takimi jak depresja na zwiększone ryzyko zaburzeń poznawczych, Narodowy Instytut Zdrowia mówi, że naukowcy wciąż nie są pewni, czy rzeczywiście te choroby powodują spadek zdolności poznawczych lub innych zaburzeń funkcji poznawczych, takich jak choroba Alzheimera.