Cambler

Leczeniu ADHD u dzieci i młodzieży

Aktualizacja o najnowszych wytycznych klinicznych i kontrowersji.

Zaburzenia nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) jest najczęściej diagnozowanym zaburzenia behawioralne u dzieci. Dotyczy to co najmniej 3% do 5% dzieci w Europie, chociaż dwa ogólnokrajowym badania wskazują, że skuteczność wzrasta i może obecnie wpływa aż 8% do 9%.

Podręcznik diagnostyki i Statystyczna Mental Disorders, Fourth Edition (DSM-IV), definiuje trzy podtypy ADHD: przeważnie nieuważny, głównie nadpobudliwe-kompulsywne, lub w połączeniu. Mimo, że nasilenie objawów zależy, ADHD mogą być katastrofalne, siejąc spustoszenie z uwagą i powoduje nieodpartą energii i impulsywne zachowanie, które może zmniejszyć relacje rodzinne i wpłynąć na osiągnięcia w szkole.

Zaburzeń współwystępujących są wspólne. Na przykład, 54% do 84% dzieci i młodzieży z ADHD również spełniać kryteria diagnostyczne dla zaburzeń opozycyjnych, a około 45% ma trudności uczenia się lub język. lękowe, zaburzenia zachowania i nadużywanie substancji często również problemy w rozwoju młodzieży z ADHD.

Biorąc pod uwagę liczne wyzwania dla dzieci i młodzieży z ADHD, najbardziej skuteczne leczenie wymaga trochę kombinacji psychoedukacji, lekarstw, interwencji behawioralnych, szkolenia i wsparcie macierzystej szkole - podejście znane jako leczenia multimodalnego, ponieważ składa się z różnych sposobów leczenia. Zarówno badania i praktyka kliniczna wskazują, że elementy planu leczenia może ulec zmianie w miarę rozwoju dziecka, jak i objawy lub okoliczności ewoluować.

Ewaluacja i diagnoza

Eksperci zalecają rygorystyczne podejście do diagnozy. Konsensus jest, że kompleksowa ocena obejmuje ocenę objawów, szczegółowy wywiad lekarski i rodzinny oraz określenie funkcjonowania dziecka w domu, w szkole, a także z rówieśnikami.

W swoich uaktualnionych wytycznych Europejskiej Akademii Psychiatrii Dzieci i Młodzieży (AACAP) zniechęca zamawianiu żadnych rutynowych badań laboratoryjnych, neurologiczne lub testy psychologiczne, chyba coś w historii medycyny lub dziecka objawów wskazuje takie badania mogą być konieczne. Badania neuropsychologiczne może być konieczne w niektórych pacjentów, jednak w celu lepszego określenia objawów lub do określenia współistniejących zaburzeń. Najlepiej można to przeprowadzić przez doświadczonych klinicystów w ADHD.

Bardziej kontrowersyjne jest to, czy rutynowe elektrokardiogram (EKG) badanie jest konieczne przed rozpoczęciem dziecko przyjmuje leki na ADHD. W kwietniu 2008 roku, Europejskie Stowarzyszenie Serca (AHA) wydała oświadczenie naukowe zalecający, że to rozsądne - chociaż nie są obowiązkowe - dla klinicystów rozważyć zamawianie EKG u dzieci ze zdiagnozowanym ADHD, przed rozpoczęciem leczenia z używek lub innych leków. W sierpniu 2008 roku, jednak Europejska Akademia Pediatrii (AAP) opublikowało informację dotyczącą rutynowego badania EKG - wspieranie wcześniejsze zalecenia AACAP. W swoim stanowisku, AAP cytowane dane, że nagłe zgony sercowe, natomiast tragiczne, są również rzadkie. Takie zgony występują w około dwóch dzieci na każdy milion przyjmujących leki ADHD - mniej niż ośmiu do 62 nagłych zgonów na milion, które występują w ogólnej populacji pediatrycznej.

Dyskusja na temat relacji między ryzykiem sercowym i ADHD prawdopodobnie nadal jednak. Zwłaszcza leki pobudzające podnieść ciśnienie krwi i tętno, a niektóre leki nosić etykiet ostrzegawczych dla pacjentów z chorobami serca. Na razie najlepszym rozwiązaniem jest dla pediatrów i innych lekarzy do oceny choroby serca ryzyko wykonując badanie lekarskie i biorąc dokładnej historii choroby (na przykład pytając o omdlenia czarów, kołatanie serca, i historii rodziny) podczas służby zdrowia psychicznego nie ocena dla ADHD.

Początkowe i długotrwałe leczenie lekiem

AAP, AACAP i innych ekspertów medycznych nadal zalecają używki być stosowane jako terapia pierwszego rzutu, zwłaszcza gdy dziecko lub nastolatek ma współwystępujących chorób, takich jak zaburzeń opozycyjnych. Inne leki mogą być uważane za pierwsze w pewnych okolicznościach. Na przykład, może być lepiej atomoksetyny w leczeniu ADHD u pacjentów, którzy również cierpią z powodu lęku lub uzależnień problemu.

Większość badań leków były krótkotrwałe. Znaczącym wyjątkiem jest multimodalne Leczenie badania dzieci z ADHD (MTA), obsługiwany przez Narodowy Instytut Zdrowia Psychicznego. Badanie randomizowane 579 dzieci i młodzieży z ADHD do jednej z czterech grup badanych na 14 miesięcy: sam lek, sam terapii psychospołecznej, połączenie tych dwóch, lub leczenia, jak zwykle w społeczności. Naukowcy opublikowali serię raportów opartych na wynikach ocenianych na 14, 24 i 36 miesięcy i są teraz zbieranie danych o wynikach osiem, 10, i 12 lat po leczeniu badania zakończony. One opublikowane dwa obszerne raporty na temat klinicznego znaczenia ustaleń.

Na obu 14 - i 24-miesięcznych znaków, MTA potwierdziły poprzednie badania, które - choć wszystkie dzieci, które otrzymywały dowolny rodzaj leczenia ulepszonego - najlepsze wyniki występowały u dzieci otrzymujących lek, sam lub w kombinacji z terapią psychospołecznym. Z zaskoczeniem, jednak względny zaletą terapii lekowej zaczął zanikać w momencie oznaczonym znakiem 24 miesięcy i nie całkowicie zniknęły znaku 36 miesięcy - nawet dzieci, które stale miały lekarstwa.

Nie jest jasne, dlaczego leczenie farmakologiczne może być mniej skuteczny w czasie. Naukowcy spekulują, że MTA jest, że jedna z możliwości, jak dzieci w badaniu przeniesione z powrotem do opieki środowiskowej, nie były tak ściśle monitorowane, gdyż był w trakcie badania. Co więcej, ponieważ badanie jest oparte na średnich wynikach, wyniki zamaskowany indywidualne różnice. MTA uznał, że farmakoterapia nie zapewnia najlepsze długoterminowe efekty dla około jednej trzeciej dzieci.

Mimo uzasadnionego niepokoju o możliwych stymulantów serca ryzyka, skutki uboczne tych leków są w większości łagodne i przemijające. Najczęstsze działania niepożądane to utrata apetytu, utrata masy ciała, bezsenność i bóle głowy. Problem nie w pełni rozwiązany, jednak to, czy długotrwałe leczenie pobudzające może zaburzać wzrost.

MTA poinformował, że dzieci, które miały używek konsekwentnie były około 2 cm (0,8 cala) krótsze średnio, niż oczekiwano, zarówno na 24-miesięcznych i 36-miesięcznych znaków. Inne badania sugerują jednak, że dzieci z ADHD mogą rosnąć w wolniejszym tempie, w dzieciństwie i okresie dojrzewania, ale dogonić przez dorosłości. Bo każda sytuacja jest inna, rodziny muszą rozważyć ryzyko mniejszej postury z zalet leczenia.

AACAP zaleca, aby lekarze udokumentować wzrost i wagę pacjenta raz lub dwa razy w roku, a następnie wykres go na standardowych wykresów wzrostu, tak, że lekarz może powiedzieć, jak dziecko porównuje do indywidualnych rówieśników. Jeśli wzrost lub waga dziecka zmienia się na tyle, by wywołać obawę, być może nadszedł czas, aby rozważyć przerwanie leki pobudzające w weekendy lub w okresie letnim - lub do przechodzenia do lekiem niestymulującym leków.

Rodzic rodzica: Trening rodziny na ADHD

Multimodalnego leczenia nadpobudliwości psychoruchowej zaburzenia (ADHD) jest często trudne do osiągnięcia w realnym świecie, gdzie lekarze są na czasie, szkoły do ​​czynienia z konkurującymi mandatów, a rodzice mogą brak wiedzy lub umiejętności koordynowania wysiłków wielu specjalistów i oddzielne organizacje.

To, co motywowane trzech obecnych i byłych członków zarządu grupy rzecznictwa, dzieci i dorosłych z Attention Deficit / Hyperactivity Disorder (Chadd), opracowanie i uruchomienie rodzica do programu dominującej. Jak sama nazwa wskazuje, program jest przeznaczony dla - i uczy - rodziców dzieci i młodzieży z ADHD.

To nie jest po prostu kolejna grupa samopomocy, jednak. Program opiera się na bieżących podsumowań badań dostarczonych przez Narodowe Centrum Zasobów na ADHD. Streszczenia te są regularnie przeglądane i uaktualniane przez Chadd 18-członek rady doradczej zawodowe, które obejmuje niektóre z tych samych lekarzy, którzy pomogli napisać aktualne wytyczne leczenia ADHD.

Program dostępny jest w kraju i zazwyczaj składa się z siedmiu dwugodzinnych sesji. W niektórych miejscach, jest ona oferowana przez weekend. To jest także dostępne w Internecie. Koszt to 35€ do 75€ za rodziny, w zależności od lokalizacji.

Mary Durheim, konsultant ds. edukacji i prawa osób niepełnosprawnych; Beth Kaplanek, pielęgniarka, i Linda Smith, były nauczyciel - rodziców dzieci z ADHD - uruchomiła program. Później, Dr Terry Illes, psycholog szkolny, dołączył do zespołu w celu zapewnienia informacji o interwencji behawioralnych. Wszyscy są wolontariuszami. Program jest koordynowany przez dr Ruth krajowym Hughes, psycholog kliniczny i dyrektor ds. programu na Chadd. Początkowo finansowany przez prywatnych darowizn, program otrzymuje obecnie połowę swoich funduszy z tytułu opłat i darowizn, a druga połowa z firm farmaceutycznych.

Chociaż nadrzędna do programu dominującej zawiera pewne elementy innych programów szkoleniowych dominujących, ale także ma na celu dostarczenie praktycznych porad i sesje budowania umiejętności tak, że rodzice mogą rozwijać narzędzia do zarządzania i koordynacji opieki swoich dzieci. Lider Oczywiście często zaprasza specjalistów w społeczności, aby pomóc uczyć poszczególnych sesji. Lekarz może zostać zaproszony do współpracy nauczy sesja na leki, na przykład - lub psycholog szkolny z sesji na zarządzanie zachowania. W ten sposób rodzice, spełniają klasy specjalistów, którzy nie tylko są ekspertami na dany temat, ale także może działać jako zasobów dla rodzin.

Z oczu w kierunku budowania "gospodarzom," rodzice biorący kursu są również zachęcani do dyskusji, czego uczą się w każdym tygodniu z dziećmi, które mają ADHD. Po ukończeniu kursu, absolwenci otrzymują komunikaty okresowe (głównie przez e-mail) w celu ostrzeżenia ich do nowych osiągnięć w dziedzinie badań i leczenia ADHD.

Aby uzyskać więcej informacji na temat programu do Dominującej Parent, skontaktuj Chadd na 301-306-7070, wew. 133, lub e-mailem na parent2parent@chadd.org.

Psychospołeczne terapie podstawowe

Ważne jest również, aby rozważyć różne terapie psychospołecznych, dostarczonych w domu iw szkole, w ramach planu leczenia. AACAP zaleca leczenie zachowanie należy uznać za jedynego początkowego leczenia, jeśli objawy ADHD są łagodne, osłabienie jest minimalne, sama diagnoza jest pytanie, czy rodzice wolą, że dziecko nie otrzyma leczenia.

Dwie opinie wspierać konsensus, że interwencje w klasie rodzic i techniki szkoleniowe, aby pomóc dziecku z ADHD lepiej zarządzać zachowania są skuteczne same lub w połączeniu z lekami. Istnieje niewiele danych na temat osób takie techniki, jak są dla młodzieży, jednak - w praktyce, nastolatki mogą oprzeć takie interwencje. Psychospołecznych i techniki nie zawsze realizowane konsekwentnie w społeczności.

To część tego, co motywowane stworzenie innowacyjnego programu szkoleniowego, który ma na celu dać rodzicom umiejętności, które pomogą zarządzać opieką swoich dzieci (patrz wyżej). Program ma na celu wspieranie współpracy między rodzicami, lekarzami i dyrekcją szkoły - co jest w końcu to, co jest potrzebne, aby przetłumaczyć wytyczne kliniczne w praktyce.