Cambler

Fakty o dorosłych z ADHD

Uwaga-nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) jest jednym z najbardziej powszechnych zaburzeń neurobehawioralnych. To zazwyczaj diagnozuje się w dzieciństwie i często utrzymuje się w dorosłym życiu.

Podstawowe objawy ADHD należą trudności odwracania uwagi, trudności w kontrolowaniu zachowań i nadpobudliwość lub nadaktywność. Głównymi ADHD objawy są takie same dla dorosłych lub dzieci, ale mogą być subtelne i trudne do zidentyfikowania. Czasami inne choroby, takie jak depresja, nadużywanie narkotyków, nadczynności tarczycy lub utraty słuchu, mogą naśladować objawy ADHD.

Określenia, czy masz zaburzenia może pomóc szukać traktowanie. Jeden zestaw wytycznych wykorzystywanych do diagnozowania ADHD dorosłych obejmuje następujące cechy osób dorosłych z zaburzeniami: nadpobudliwość, kłopoty z koncentracją, impulsywność, wahania nastroju, gorący temperament, niezdolność do wykonywania zadań, niezdolność do radzenia sobie ze stresem, czy o historii dzieciństwa ADHD.

W praktyce, dorośli z ADHD może wykonać następujące czynności:

  • Regularnie stracić rzeczy, takich jak klucze, ważnych dokumentów i numerów telefonów

  • Zapomnij zrobić codzienne czynności, takie jak wykonywanie połączeń telefonicznych lub zachować inne terminy

  • Nie pamiętasz szczegółów rozmów

  • Trudno rozpocząć i kompletne projekty i zwykłe zadania

  • Często źle oceniają ilość czasu zajmie, aby wykonać zadanie

  • Być w ciągłym ruchu, stukając ołówkiem lub stopę

  • Łatwo się nudzą

  • Spędzają dużo czasu w pracy, spaceru i rozmowy, pobieranie kawy, rozmowy telefoniczne

  • Ciągle przerywać innych ludzi

  • Się zły lub sfrustrowany łatwo

Do najczęstszych metod leczenia ADHD są doradztwo, które obejmuje terapię behawioralną i psychostymulujące leki. Być może trzeba będzie wypróbować kilka leków, zanim znajdziesz ten, - lub kombinację - który działa najlepiej dla Ciebie.

Właściwe leczenie pomaga minimalizować objawy ADHD, takie jak brak możliwości kontrolowania niepożądanej koncentracji i zachowania. Pozwala również dorosłych do nauki umiejętności on lub ona potrzebuje, aby odnieść sukces w życiu, takich jak pobyt zorganizowany, czasu na zarządzanie, priorytetów, lub po prostu radzić sobie ogólnie. Poniższe strategie są często pomocne:

  • Za pomocą komputera lub PDA, aby ustawić przypomnienia o nadchodzących wydarzeniach, terminach i ważnych spotkań

  • Sporządzenie listy codziennie do zrobienia

  • Rozciąganie i na spacer w czasie przerwy na lunch i godzinowych

  • Utrzymywanie notebooka śledzić ważne terminy, rozmowy i zadania

  • Podaje duże zadania na mniejsze

  • Przybyciu wcześniej niż współpracowników, aby mieć czas na pracę z minimalnym zakłóceń

  • Tworzenie codzienności i trzyma się go, aby zapobiec zachowań impulsywnych

ADHD nie można wyleczyć, ale po plan leczenia i ćwiczenia umiejętności radzenia sobie ze stresem może prowadzić do sukcesu w pracy i związkach.