Cambler

Wskazówki dla nietolerancji laktozy

Jeśli na laktozę, masz trudny czas trawienia laktozy, cukru w mleku i innych produktach nabiałowych. Wiele osób z nietolerancją laktozy. Niestrawione laktozy cię nie boli, ale może powodować nieprzyjemne objawy. Dobrą wiadomością jest to, że można uzyskać ulgę. Aby zmniejszyć objawy, szukać sposobów na ograniczenie ilości laktozy jeść. Można także wziąć dodatek laktazy przed jedzeniem nabiału.

Znalezienie limitu

Osoby z nietolerancją laktozy mogą myśleć, że nie może jeść ani pić żadnych produktów mlecznych. Często nie jest to prawdą. Wiele osób z nietolerancją laktozy mogą jeść ani pić niewielkie ilości produktów mlecznych, bez objawów. Aby znaleźć swoją granicę, śledzić to, co jesz i pijesz. Napisz, gdy masz objawy. Dowiedz się, ile i jakie rodzaje produktów mlecznych można obsługiwać.

Porady w celu zmniejszenia objawów

  • Wybierz niskiej laktozy przetwory mleczne. Należą do nich maślankę i wieku serów (np. cheddar).

  • Jedz pokarmy z aktywnymi kulturami, takie jak jogurt. Aktywnych kultur sprawiają laktoza łatwiejsze do strawienia.

  • Jeść i nie pić produktów mlecznych z innych pokarmów, aby zmniejszyć objawy.

  • Zastępca soku owocowego na niektóre lub wszystkie z mleka w recepturach.

  • Weź laktazy tabletek enzymu z produktów mlecznych, aby zapobiec objawów.

  • Unikać spożywania wielu produktów spożywczych o wysokiej zawartości laktozy (takich jak mleko, masła i lodów), w jednym czasie.

Jeść inne pokarmy bogate w wapń

Jeśli jesz mniej nabiału, może być coraz mniej wapnia. Zapytaj swojego lekarza o suplementy wapnia. Ponadto, jeść więcej nabiału, żywności wolnej od bogatych w wapń, takie jak:

  • Brokuły, kapusta włoska, kapusta choy (kapusta pekińska), rzepa

  • Ryba z kości jadalnych (konserwy z łososia)

  • Kiełki lucerny, kiełki sojowe

  • Tofu, soja, fasola pinto, fasola navy

  • Migdały, nasiona sezamu

  • Wzbogacony wapniem sok pomarańczowy, napój sojowy, napój i ryż

  • Melasa

Spróbuj niemlecznych substytutów

Mleczarnia

Substytut

Mleko, śmietana

Napój sojowy, ryż, pić, śmietanka niemlecznych

Ser

Tofu (soja), ser, sery, niektóre w wieku

Masło, margaryna

Darmowe mleko, margaryna, olej roślinny

Lody

Sorbet owocowy, sok bary

Więcej informacji na temat rozwiązania zdrowego trawienia