Cambler

Kontrolowanie stresu może pomóc swój oddech

Stres i niepokój mogą oddycha ciężej. Gdy trudno jest oddychać, to naturalne, aby niepokój i zacząć paniki. To sprawia, że ​​jeszcze bardziej zadyszki. Sekwencja ta jest zwana cyklem duszności i jest powszechne wśród osób z przewlekłymi chorobami płuc. Dobrą wiadomością jest to, że masz moc, aby przerwać cykl.

Zrozumienie cyklu

Kiedy jesteś krótki oddech, mięśnie oddechowe się napięta. Trudno jest wziąć głęboki oddech. Może się martwić, że nie masz wystarczającej ilości powietrza. Wtedy zaczynają oddychać szybciej i stają się bardziej zadyszki. Możesz nawet zacząć paniki, co sprawia, że ​​objawy wydają się gorsze. Często ludzie z przewlekłą chorobą płuc próbować zapobiec tego cyklu poprzez ograniczenie aktywności, pobyt w domu, unikając wszystkiego, co może powodować trudności w oddychaniu. Nie musisz żyć w ten sposób.

Sposoby na relaks

Kiedy znajdziesz się coraz podkreślił lub lęk, staram się zrelaksować. Może to pomoże przerwać cykl duszności. Usiądź w spokojnym, komfortowym miejscu. Czy wydął wargi i-oddychania przeponowego. Można również znaleźć za pomocną:

  • Niektóre rodzaje działalności mogą pomóc się zrelaksować. Mogą to czytać dobre książki, słuchając taśm muzycznych lub relaksacyjne, ćwiczenia jogi lub tai chi, medytacji i modlitwy. Znajdź działania, które pracują dla Ciebie.

  • Spróbuj wizualizacji: Wyobraź sobie siebie w spokojnym miejscu, na przykład na plaży. Poczuj ciepły piasek. Usłyszeć fale. Zapach oceanu. Może to pomoże Ci czuć się bardziej zrelaksowany.

  • Twój lekarz może zalecić stosując lek rozszerzający oskrzela wraz z tych lub innych technik relaksacyjnych.

Co można zrobić, aby przerwać cykl

Aby zapobiec duszność ograniczaniu swoje życie:

  • Teraz: Dowiedz się, aby zatrzymać atak wydął wargi oddychaniu,-oddychania przeponowego i technik relaksacyjnych. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to, zapytaj swojego lekarza.

  • W życiu z dnia na dzień: Dowiedz się, jak zwiększyć swoją energię i oddychać podczas wysiłku, dzięki czemu można zrobić więcej.

  • W czasie: Zacznij ćwiczyć, więc twoje ciało może zacząć obsługiwać większą aktywność.