Cambler

Autyzm i komunikacja

Słowo "autyzm" ma swoje źródło w greckiego słowa "autos", co oznacza "ja." Dzieci z autyzmem często są zaabsorbowani i wydają się istnieć w prywatnym świecie, w którym nie są w stanie skutecznie komunikować się i współdziałać z innymi. Dzieci z autyzmem mogą mieć trudności rozwoju umiejętności językowych i zrozumienia tego, co inni mówią na nich. Oni mogą mieć również trudności w komunikacji niewerbalnie, np. poprzez gesty, kontakt wzrokowy i mimika.

Nie każde dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu będą mieć problem językowy. Zdolność dziecka do komunikowania się różnią, w zależności od jego lub jej intelektualnego i społecznego rozwoju. Niektóre dzieci z autyzmem może być w stanie mówić. Inni mogą mieć bogate słownictwo i być w stanie mówić o konkretnych przedmiotów w sposób bardzo szczegółowy. Większość dzieci z autyzmem mają mało lub nie ma problemu wymawiając słowa. Większość jednak mają trudności skutecznie używając języka, zwłaszcza kiedy mówią innym ludziom. Wiele problemów z sensem i rytm słów i zdań. Również może być w stanie zrozumieć ich język ciała i niuanse dźwięków wokalnych.

Poniżej znajdują się wzory używania języka i zachowania, które są często spotykane u dzieci z autyzmem.

  • Powtarzalne lub sztywny język. Często dzieci z autyzmem, którzy mogą mówić będzie mówić rzeczy, które nie mają znaczenia lub które wydają się z kontekstu, w rozmowach z innymi. Na przykład, dziecko może liczyć od jednego do pięciu razy. Czy dziecko może ciągle powtarzać słowa on usłyszał, chorobę zwaną echolalia. Natychmiastowa echolalia występuje, gdy dziecko powtarza słowa, ktoś właśnie powiedział. Na przykład, dziecko może odpowiedzieć na pytanie, zadając to samo pytanie. W opóźnionych echolalia, dziecko będzie powtarzać słowa usłyszane na wcześniejszym czasie. Dziecko może powiedzieć: "Czy chcesz coś do picia?", Gdy on lub ona prosi o drinka.

    Niektóre dzieci z autyzmem mówić piskliwym lub śpiewnym głosem lub użyć robota jak przemówienie. Inne dzieci z autyzmem mogą używać zwrotów akcji, aby rozpocząć rozmowę. Na przykład, dziecko może powiedzieć: "Nazywam się Tomek," nawet wtedy, gdy rozmawia z przyjaciółmi lub rodziną. Jeszcze inni mogą powtórzyć to, co słyszą w programach telewizyjnych i reklamach.

  • Wąskie interesy i wyjątkowe umiejętności. Niektóre dzieci mogą być w stanie wydać monolog dogłębną o temacie, który posiada swoje zainteresowanie, choć może nie być w stanie przeprowadzić na dwukierunkowej rozmowy o tym samym temacie. Inni mają talenty muzyczne lub zaawansowaną umiejętność liczenia i robić obliczeń matematycznych. Około 10 procent dzieci z autyzmem show "Savant" umiejętności, lub bardzo wysokie umiejętności w konkretnych dziedzinach, takich jak obliczanie kalendarza, muzyki lub matematyki.

  • Rozwoju języka nierówna. Wiele dzieci z autyzmem rozwijać niektóre mowy i umiejętności językowych, ale nie do normalnego poziomu zdolności, a ich postęp jest zazwyczaj nierówna. Na przykład, mogą one bardzo szybko rozwijać silną słownictwa w danym obszarze zainteresowania. Wiele dzieci ma dobre wspomnienia za informacje tylko słyszał lub widział. Niektóre dzieci mogą być w stanie odczytać słowa przed 5 lat, ale nie może zrozumieć, co przeczytali. Często nie reaguje na wypowiedzi innych i może nie reagować na ich własnych nazw. W rezultacie, dzieci z autyzmem często są błędnie uważa się, że ma problem ze słuchem.

  • Zły niewerbalne umiejętności rozmowy. Dzieci z autyzmem często nie są w stanie korzystać z gestów, takich jak wskazuje na obiekt-nadać sens ich wypowiedzi. Często unikają kontaktu wzrokowego, który może sprawić, że wydaje się niegrzeczny, obojętny lub nieuważny. Bez znaczących gestów i języka do komunikowania się, wiele dzieci z autyzmem stają się sfrustrowani w ich próbach, aby ich uczucia i potrzeby są znane. Mogą one działać przez swoje frustracje wybuchy wokalnych lub innych nieodpowiednich zachowań.

Jak są problemy logopedyczne z autyzmem leczone?

Jeśli lekarz podejrzewa, że ​​dziecko ma autyzm lub inne zaburzenie rozwojowe, on lub ona zazwyczaj skieruje dziecko do różnych specjalistów, w tym patolog mowy i języka. To jest szkolenie pracowników służby zdrowia w leczeniu osób z głosu, mowy i zaburzeń językowych. Patolog mowy i języka wykona kompleksową ocenę zdolności dziecka do komunikowania się i zaprojektować odpowiedni program leczenia. Ponadto, patolog może zrobić skierowania na badania, aby upewnić się audiologicznej przesłuchanie dziecka jest normalne.

Nauczanie dzieci z autyzmem, jak komunikować się ma zasadnicze znaczenie w pomagając im osiągnąć swój pełny potencjał. Istnieje wiele różnych podejść do poprawy umiejętności komunikacyjnych u dziecka z autyzmem. Najlepszy program leczenia zaczyna wcześnie, w okresie przedszkolnym lat, i jest dostosowany do wieku i zainteresowań dziecka. To również będzie dotyczyć zarówno zachowanie dziecka oraz umiejętności komunikacyjne i oferują systematyczne umacnianie pozytywnych działań. Większość dzieci z autyzmem reaguje na wysoko zorganizowanych, specjalistycznych programów. Rodzice lub opiekunowie podstawowe, jak również innych członków rodziny, powinny być zaangażowane w program leczenia tak, że stanie się częścią codziennego życia dziecka.

Dla niektórych młodszych dzieci, poprawa komunikacji werbalnej jest realistycznym celem leczenia. Rodzice i opiekunowie mogą zwiększyć szanse dziecka na osiągnięcie tego celu, zwracając uwagę na jego lub jej rozwoju języka na początku. Tak jak małe dzieci uczą się czołgać, zanim chodzić, dzieci najpierw rozwijać umiejętności językowe wcześniej zanim zaczną używać słów. Umiejętności te obejmują pomocą kontakt wzrokowy, gesty, ruchy ciała, a gaworzenie i innych odgłosów, aby pomóc im komunikować. Dzieci, które nie posiadają tych umiejętności mogą być oceniane i traktowane przez patolog mowy i języka, aby uniknąć dalszych opóźnień rozwojowych.

Dla nieco starszych dzieci z autyzmem, podstawowe szkolenie komunikacja często kładzie nacisk na zastosowanie funkcjonalnego języka, takich jak uczenie się prowadzić rozmowę z drugą osobą, która obejmuje pobyt na temat i na zmianę mówić.

Eksperci szacują, że aż 25 procent wszystkich dzieci z autyzmem nie może rozwijać werbalne umiejętności językowe. Dla niektórych z tych dzieci, celem może być zdobycie wskazał komunikacji, takich jak korzystanie z języka migowego. Do innych, celem może być komunikować się za pomocą systemu symboli, w którym obrazy są wykorzystywane do przenoszenia myśli. Systemy symbol może się wahać od płyt obrazu lub karty do skomplikowanych urządzeń elektronicznych, które wytwarzają mowy poprzez użycie przycisków, które reprezentują wspólnych elementów lub działań.


Jakie badania są prowadzone w celu poprawy komunikacji u dzieci z autyzmem?

Zwalczanie Autyzm ustawy rządu federalnego z 2006 r. zwrócił uwagę na potrzebę rozszerzenia badań i poprawy koordynacji między wszystkimi składnikami National Institutes of Health (NIH), które finansują badania autyzmu. Należą do Narodowego Instytutu Zdrowia Psychicznego (NIMH), który jest głównym Instytut Badań autyzmu w NIH, wraz z National Institute on głuchoty i innych zaburzeń komunikacyjnych (NIDCD), w krajowym instytucie Eunice Kennedy Shriver na zdrowie dziecka i człowieka rozwój (NICHD), Narodowy Instytut Nauk zdrowia środowiskowego (NIEHS) i Narodowy Instytut zaburzenia neurologiczne i skoku (NINDS).

Razem te pięć instytutów utworzyły centra autyzmem Doskonałości (ACE), program i sieci ośrodków naukowych w uczelniach w całym kraju. Tutaj naukowcy badają szeroki zakres tematów, od podstawowych badań naukowych, które Poznaj molekularne i genetyczne komponenty autyzmem translacyjnych badań naukowych, które testują nowe rodzaje interwencji behawioralnych. Niektóre z tych badań, które mogą być testowanie nowych metod leczenia lub interwencji, które mogą być interesujące dla rodziców dzieci z autyzmem. Idź do http://clinicaltrials.gov i sprawdzić na "autyzm" informacje na temat aktualnych badań, ich lokalizacji, a które mogą być objęte.

NIDCD obsługuje dodatkowych badań w celu poprawy jakości życia osób z autyzmem i ich rodzin. Ostatnio, grupa naukowców NIDCD finansowanych opracowała zalecenia wzywające do standardowego podejścia do oceny umiejętności językowych u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Nowe benchmarki ułatwi, i bardziej dokładne, aby porównać skuteczność różnych strategii interwencyjnych.

Naukowcy NIDCD finansowane w uniwersytetach i instytucjach w całym kraju są również patrząc na:

  • Lepsze sposoby przewidywania wcześnie w dzieciństwie, czy dziecko jest na ryzyko zaburzeń ze spektrum autyzmu.
  • To, czy interwencje terapeutyczne dla niemowląt z grup ryzyka może wpływać na rozwój mowy i percepcji mowy preferencji.
  • Jak niemowlęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu "wizualnie" skanować swoje otoczenie w czasie swoich pierwszych interakcji społecznych i jak to wpływa na ich rozwój umiejętności językowych i komunikacyjnych.
  • Jak geny i inne potencjalne czynniki predysponują osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Gdzie można uzyskać dodatkowe informacje?

Dodatkowe informacje z innych ośrodków i instytutów w NIH, które uczestniczą w badaniach autyzmu jest dostępny w http://health.nih.gov/topic/Autism.

Ponadto NIDCD utrzymuje katalog organizacji, które dostarczają informacji na temat normalnych i zaburzonych procesów słuchu, równowagi, węchu, smaku, głosu, mowy i języka. Proszę zobaczyć listę organizacji w www.nidcd.nih.gov / katalogu.
Użyj następujące słowa kluczowe, które pomogą Ci sprawdzić organizacji, które mogą odpowiedzieć na pytania i zapewniają drukowanych lub elektronicznych informacji na temat autyzmu: