Cambler

Niezbędne do samoopieki stawów

Jeśli masz zapalenie stawów, biorąc leki i następujące zalecenia lekarza są niezbędne. Ale samoopieki może być równie ważne w zarządzaniu codziennie i długoterminowej choroby.

Inne ważne elementy leczenia obejmują ćwiczenia, odpoczynek i relaks, zdrowej diety i instrukcje, w jaki sposób korzystać z połączeń i sposobów oszczędzania energii (nie marnuje ruchu).

Poniższe kroki medyczne i samo pielęgnacji mogą żyć z artretyzmem łatwiejsze i mniej bolesne.

Szczegółowa medyczne

  • Do lekarza i uzyskać dokładną diagnozę. Wcześniej dokładne diagnozy i odpowiednie leczenie rozpoczęto, lepiej. Ponieważ istnieje wiele rodzajów zapalenia stawów niezbędne jest prawidłowe rozpoznanie rozpoczęciem właściwego leczenia.

  • Jeśli masz rodzaj zapalenia stawów, innych niż choroby zwyrodnieniowej stawów zobaczyć okulisty do całego egzaminu oczu lub omówić potrzebę egzaminu oczu z lekarzem. Wiele rodzajów zapalnych stawów związane są z chorobami oczu.

  • Aktualizować swoje leki. Jeśli już przy tych samych leków stawów przez lata, zwrócić się do lekarza, jeśli któryś z nowszych leków mają mniej skutków ubocznych i zapewnia większą ulgę w bólu niż obecnego reżimu.

  • Weź leki zgodnie z zaleceniami lekarza. Jeśli masz ochotę przerywać leków, ponieważ uważasz, że to nie działa lub powoduje skutki uboczne, zadzwoń najpierw z lekarzem. Niektóre leki nie powinny być nagle zatrzymana. Niektóre leki chwilę potrwać do pracy lub na skutki uboczne, aby zatrzymać.

Istnieje wiele rodzajów zapalenia stawów. Doświadczeni pracownicy służby zdrowia, fizjoterapeutów i terapeutów zajęciowych może zalecić ćwiczenia, które są szczególnie przydatne dla konkretnego typu zapalenia stawów.

Moszcz ruchu

Trzy rodzaje ćwiczeń są najlepsze dla osób z zapaleniem stawów, zgodnie z National Institute of artretyzm i choroby mięśniowo-szkieletowe i skóry (NIAMS):

  • Zakres ruchu. Ten rodzaj ćwiczeń pomaga utrzymać normalną wspólny ruch, łagodzi stres i zwiększa elastyczność.

  • Wzmocnienia. Ten rodzaj ćwiczeń pomaga utrzymać lub zwiększyć siłę mięśni. Silne mięśnie wspierać i chronić stawy.

  • Aerobik lub wytrzymałość. Ten rodzaj ćwiczeń poprawia wydolność układu krążenia, pomaga kontrolować wagę i poprawia ogólną funkcję. Może to również pomóc zmniejszyć stan zapalny w niektórych stawach.

Oto kilka pomysłów na ćwiczenia z zapaleniem stawów:

  • Pozostań w ruchu. Regularne ćwiczenia pomagają złagodzić i zapobiegać zapaleniu stawów ból. Skuteczny program może pomóc ustabilizować słaby lub uszkodzony staw i promować elastyczność, co może zmniejszyć ból i sztywność. Pamiętaj, aby skontaktować się z lekarzem przed rozpoczęciem programu ćwiczeń.

  • Rozgrzewka przed treningiem. Zacznij powoli i dostać się do prędkości tylko po mięśnie i stawy mieli co najmniej pięć minut czasu prep.

  • Rozciągnąć się. Ogrzania pieszo lub biorąc gorący prysznic, a następnie rozciągnąć. Stretching pomaga zachować elastyczne stawy i mięśnie, łagodzi stres i może pomóc zachować swoje codzienne czynności.

  • Się zanurzyć. Ćwiczenia w wodzie można budować siłę i zwiększyć zakres ruchu, a wyporu wody zmniejsza zużywanie się na ból stawów. Sprawdź się z lokalnym YMCA lub zadzwoń Arthritis Foundation dla programu ćwiczeń wodnego w swojej okolicy.

  • Unikaj nadmiaru stresu na stawy. Użyj większe lub silniejsze stawy do przewozu rzeczy. Sklep dla urządzeń, które mogą sprawić, zadania w domu i pracę.

  • Zwiększyć zakres. Zakres-of-motion (np. ćwiczenia rozciągające) to dobry sposób, aby utrzymać mięśnie i więzadła elastyczne i mocne.

  • Wybierz się na spacer. Wybierz swoje ulubione miejsca (wewnątrz i na zewnątrz) i planujemy chodzić po nich co najmniej raz w tygodniu. Walking jest idealnym ćwiczeniem dla większości osób z zapaleniem stawów. To spala kalorie, wzmacnia mięśnie i buduje gęstsze kości, wszystko bez wstrząsów stawów niestabilnych.

  • Monitorować, jak się czujesz po treningu. Jeśli stawów boli dwie godziny po treningu, robisz za dużo i trzeba zmniejszyć długość lub intensywność treningu.

Wytyczne dietetyczne

  • Schudnąć, jedząc mniej kalorii i ćwiczenia więcej. Nie tylko wyglądają lepiej, poczujesz się lepiej, zbyt. Badania pokazują, tracąc jak najmniej 11 kilogramów może zmniejszyć ryzyko choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego o 50 procent.

  • Zapytaj swojego lekarza o swojej diecie i wszelkich połączeń między jedzeniem i rodzaju zapalenia stawów masz.

Wywłaszczyć ból

  • Podgrzewać. Aby złagodzić ból i sztywność, spróbuj ciepłe ręczniki, gorące opakowania lub ciepłą kąpiel lub prysznic. Należy stosować ciepła 15 do 20 minut, trzy razy dziennie. Pracowników służby zdrowia mogą oferować krótkofalowego, kuchenkę mikrofalową i USG, aby uzyskać ciepło do wspólnych obszarów.

  • Spróbuj zimno. Stosowania na zimno do obolałych miejsc również może pomóc zmniejszyć ból i obrzęk. Użyj zimnej Pack, worek z lodem, owinięte w ręcznik lub worek mrożonych warzyw na szybki i łatwy proces mrożenia od 10 do 15 minut na raz. Można również spróbować "masaż" i lód pocierać lodu bezpośrednio na bolesne stawu.

  • Skorzystać z masażu. Masaż łagodzi napięcia mięśni i pomaga zmniejszyć zmęczenie. Niektóre formy, takie jak szwedzki, skupić się na mięśnie i stawy w celu poprawy funkcji. Trakcji i manipulacji również może pomóc złagodzić ból.

  • Naucz się relaksować. Leczenie relaksu mogą również zmniejszyć ból. Możliwych źródeł, aby dowiedzieć się tych technik m.in. fizjoterapeuta, Arthritis Foundation lub klub odnowy biologicznej.

  • Akupunktura. Patrzeć na kogoś, kto jest medycznie wykwalifikowanego robić akupunkturę. Naukowcy uważają, że igły do ​​akupunktury stymulować nerwy, które mówią, że mózg zwolnić naturalnych środków przeciwbólowych zwanych endorfinami, według Narodowego Instytutu artretyzm i choroby mięśniowo-szkieletowe i skóry (NIAMS).

Wreszcie dowiedzieć się wszystkiego na temat swojej choroby, dzięki czemu można lepiej zarządzać. Pobyt na bieżąco z badań, nowych leków, postępów w chirurgii i urządzeń stawów może pomóc zmniejszyć ból i utrzymać poziom aktywności.