Cambler

Olej z kryla vs oleju z ryb dla zdrowia serca: co jest lepsze źródło?

Może widzieliście reklamy, twierdząc, że olej z kryla jest nawet lepsze niż olej z ryb jako sposób na kwasy omega-3 kwasy tłuszczowe dla zdrowia serca. Nauka za tym oświadczeniem jest ograniczona. Tak jury jest jeszcze obecnie, czy dodatek oleju z kryla jest lepszym wyborem. Oto podsumowanie informacji na temat oleju kryla tak daleko.

Podstawy na omega-3 kwasów tłuszczowych

Jak olej rybi, olej z kryla zawiera wielonienasycone kwasy omega-3 kwasy tłuszczowe. Są to dobre tłuszcze. Trzeba je do wielu ważnych funkcji organizmu, takich jak krzepnięcie krwi i wzrost komórek zdrowych.

Istnieje kilka typów omega-3 kwasów tłuszczowych. Kwasu alfa-linolenowego (ALA), to w środkach spożywczych, takich jak oleje roślinne i siemienia lnianego. Kwasu eikozapentaenowego (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA) są tłuste ryby, takie jak łosoś i tuńczyk. Twoje ciało może konwertować ALA do EPA i DHA w małych ilościach. Jednakże, nie można wprowadzać żadnych kwasów omega-3 kwasy tłuszczowe na własną rękę. Trzeba je poprzez jedzenie lub suplementy.

Według Europejskiego Stowarzyszenia Serca, kwasy omega-3 kwasy tłuszczowe poprawy zdrowia serca. Zachęcając w diecie może zmniejszyć stężenie triglicerydów, rodzaj tłuszczu we krwi. Omega-3 spowalniają gromadzeniu się tłuszczu w tętnicach i obniżenia ciśnienia krwi nieznacznie. To wszystko, co dobre, bo tłuszczu we krwi, zatkane tętnice, a wysokie ciśnienie krwi są czynnikami ryzyka niedokrwiennej choroby serca.

Dlaczego olej z kryla jest coraz bardziej popularne

Kryl są podobne do krewetek skorupiaki. Żyją we wszystkich oceanach świata, ale są szczególnie bogate w lodowatych wodach wokół Antarktydy. Oleju z kryla w przybliżeniu taką samą ilość DHA w postaci oleju rybnego, ale ma większą EPA.

Tylko nieliczne badania spojrzał na korzyści z oleju z kryla ponad suplementów oleju rybnego. Naukowcy z Norwegii i Szwecji opublikował wyniki jednego z badań w czasopiśmie, lipidy. Podzielili się ponad 100 uczestników z prawidłową lub nieznacznie podwyższony poziom lipidów we krwi (np. całkowitego cholesterolu i trójglicerydów) na trzy grupy. Jedna grupa wzięła oleju z kryla, jedna grupa wzięła oleju z ryb, a trzecia grupa nie wzięła suplementów.

Grupy, które miały oleju z kryla lub suplementów oleju rybnego miały wyższy poziom omega-3 kwasów tłuszczowych niż trzeciej grupy, które nie podjęły żadnych suplementów. Nie było jednak żadnych istotnych różnic w zmianach poziomu lipidów we krwi spośród dowolnej z grup.

Naukowcy z Norwegii studiował również olej z kryla w myszy. Wyniki dostępne są w European Journal of Nutrition. Okazało się, że choć olej rybi i olej z kryla są porównywalne dietetyczne źródła omega-3 kwasy tłuszczowe, olej z kryla może obniżyć stężenie we krwi niektórych tłuszczów.

Oba badania mają ograniczenia. Jednym z nich był u zwierząt i inne osoby nie śledzić przez długi okres czasu i obejmują te, które już na chorobę sercowo-naczyniową. Więcej badań na temat korzystnego wpływu oleju z kryla jest konieczne.

Więcej kryl korzyści ropy są badane

Kryl są niskie w łańcuchu pokarmowym. Oznacza to, że kryl może być mniej podatne na zanieczyszczenia niż inne źródła tłuste ryby, takie jak łosoś, makrela i tuńczyk. Ale nie ma przekonujących dowodów na to ewentualne korzyści oleju z kryla.

Olej z kryla może również zapewnić większą aktywność przeciwutleniającą niż olej z ryb. Antyoksydanty chronią organizm przed wolnymi rodnikami. Twój organizm wytwarza wolne rodniki, jako produkt uboczny podział żywności, lub narażenia na szkodliwe czynniki środowiskowe, takie jak dym tytoniowy i promieniowania. Olej z kryla dostaje swoją moc antyoksydantów z witaminami A i E, astaksantyny i flawonoidów morskich, które zawiera olej z kryla. Jednakże, nie ma dużych badań wiąże przeciwutleniacze bezpośrednio do zdrowia serca.

Jeśli chcesz spróbować oleju z kryla

Zgodnie z National Institutes of Health, suplementów oleju rybnego są na ogół bezpieczne, tak długo, jak ludzie biorą mniej niż trzech gramów dziennie. Limity dla oleju z kryla nie są znane.

Ważne jest, aby wiedzieć, że suplementy omega-3 może współpracować z krzepnięcie krwi. Więc zapytać lekarza o przyjmowanie oleju rybnego lub oleju z kryla, jeśli jesteś na leki rozrzedzenie krwi, lub jeśli masz chorobę przewlekłą medycznej.

Główne dania na wynos

  • Są to korzyści dla zdrowia serca omega-3 kwasy tłuszczowe, dobrych tłuszczów w rybach, takich jak łosoś i tuńczyk.

  • Olej z kryla ma potencjał, aby być lepszym wyborem. Zawiera on te same ilości kwasu tłuszczowego omega-3, DHA jako olej rybny, ale ma większą EPA.

  • Jest zbyt wcześnie, by stwierdzić, czy olej z kryla jest lepsze dla zdrowia serca niż olej z ryb. Więcej badań jest konieczne.