Cambler

Pokarmy, które powodują tworzenie się płytki nazębnej w tętnicach

Prawdopodobnie słyszeliście, że to, co jesz może znacznie wpłynąć na zdrowie układu sercowo-naczyniowego. Ale wiedząc, które pokarmy do wyboru - a które pominąć - aby osiągnąć swoje cele zdrowotne, może być mylące. Bądź pewny, serce zdrowe jedzenie nie musi być skomplikowane. Dowiedz się, jak unikać pokarmów, które mogą prowadzić do narastania blaszki i wypełnić swój talerz zdrowych alternatyw zamiast.

Moc żywności

Cholesterolu, krwi

Niektóre produkty mogą powodować ciało, aby zbyt wiele woskowej substancji zwanej cholesterolu. Cholesterol może łączyć się z tłuszczem, wapnia i innych substancji we krwi, w celu wytworzenia płytki. Tablica powoli narasta i utwardza ​​w tętnicach, powodując ich wąski. Nagromadzenie się płytki nazębnej, choroba zwana miażdżyca, może prowadzić do chorób serca, zawału serca i udaru mózgu.

Dobra wiadomość? Kiedy skupiamy nasze diety na zdrową żywnością, możemy zatrzymać się i potencjalnie nawet odwrócić ten zwężenie tętnic. Specjaliści wiedzą, że jedzenie, które przyczynia się do wysokiego poziomu cholesterolu we krwi jest zbyt dużo tłuszczów nasyconych, tłuszczów trans i cholesterolu. Poniższe informacje mogą pomóc w identyfikacji problemów żywności i dostać tętnic do zdrowszego kształcie.

Tłuszczów nasyconych

Tłuszczów nasyconych jest głównym winowajcą w nich blaszek miażdżycowych w tętnicach. W rezultacie, eksperci sugerują starając tłuszczów nasyconych do mniej niż 7% dziennego zapotrzebowania na kalorie. Głównym źródłem tłuszczów nasyconych są produkty zwierzęce. Niektóre oleje są bogate w tłuszcze nasycone, zbyt. Przykłady żywności wysokiej zawartości tłuszczów nasyconych należą:

  • Pełne mleko i śmietana

  • Masło

  • Wysokiej zawartości tłuszczu ser

  • Wysokiej kawałki tłuszczu z mięsa, takie jak te, które wyglądają "marmurkowy" z tłuszczu

  • Przetworów mięsnych, w tym kiełbaski, hot-dogi, salami i Bolonii

  • Lody

  • Palmowego i kokosowego oleje, które są często dodawane do żywności pakowanej i przygotowane, takie jak ciastka i pączki

Aby zmniejszyć zawartość tłuszczów nasyconych:

  • Wybierz szczuplejsze kawałki mięsa ponad mięsa wysokiej zawartości tłuszczu. Chude kawałki wołowiny obejmują rundę, Chuck, polędwicy lub schabu. Chude mięso wieprzowe m.in. polędwicy lub schabowe kotlety. Wykończenia widoczny tłuszcz przed gotowaniem.

  • Przed gotowaniem usunąć skórę z indyka lub kurczaka.

  • Wybierz 1% lub beztłuszczowe mleko nad wyższej zawartości tłuszczu mleka.

  • Podczas podgrzewania zupy, chude stały tłuszcz od góry pierwszy.

  • Jedz dużo owoców i warzyw, które są niskie w tłuszcze nasycone.

Tłuszcze trans

Tłuszcze jest rodzaj tłuszczu, która znajduje się w produktach spożywczych, które zawierają częściowo uwodorniony olej. Tworzy się, gdy wodór zostanie dodany do ciekłego oleju, obracając go do stałego tłuszczu. Trans tłuszczu znajduje się w wielu produktach przetworzonych i restauracji, ponieważ poprawia smak i konsystencję i przedłuża trwałość żywności. Eksperci zalecają, starając się spożywać jak najmniej tłuszczów trans, jak to możliwe.

Nie wszystkie przetworzone produkty spożywcze zawierają tłuszcze trans. I coraz więcej producentów żywności i restauratorzy zaczynają brać to z ich żywności. Mimo to, niektóre z największych płatników tłuszczów trans w naszej diecie m.in. smażonych potraw i fast foodów, mikrofalówka popcorn i inne pikantne przekąski, mrożone pizze, margaryna, ciasta, ciasteczka i inne.

Aby uniknąć tłuszczów trans:

  • Czytaj etykiety żywienia przed zakupem żywności pakowanej lub przetworzone. Sprawdzić 0 g tłuszczów trans. Ponadto, skanowanie listy składników. Jeśli słowa "częściowo uwodornione" pojawiają się wszędzie, przejdź produkt. Ponieważ produkty zawierające mniej niż 0,5 grama tłuszczów trans na porcję mogą być oznaczone jako trans tłuszczu, jedynym sposobem, aby powiedzieć na pewno to, by sprawdzić składniki.

  • Szukać restauracji, które zdecydowały się nie korzystać częściowo uwodornionych olejów w ich kuchni.

  • Pokarmy Zamówienie parze, pieczone, pieczonej lub z grilla nad smażone w miarę możliwości.

  • Staraj się jeść mniej przetworzone.

Cholesterolu w diecie

Mimo, że tłuszcze w diecie są największymi płatnikami do wysokiego LDL, czyli "złego" cholesterolu, cholesterolu, sprawach też. Cholesterol znajduje się tylko w produktach pochodzenia zwierzęcego, takich jak jaja, mięso i ser. Eksperci zalecają, mające mniej niż 200 mg cholesterolu w żywności każdego dnia.

Aby obniżyć poziom cholesterolu w diecie:

  • Czytaj etykiety żywności w miarę możliwości. Wybierz produkty, które są niskie stężenia cholesterolu, a także tłuszczów nasyconych i tłuszczów trans.

  • Należy unikać mięsa wątroby, co jest bardzo bogate w cholesterol.

  • Zastępcze białka dla całych jaj. Cholesterolu w jajach jest wszystko w żółtku.

Uzyskać uprawnienia

Mimo, że może nie być możliwe do jedzenia Perfect Diet cały czas, klucz do dobrych wyborów większość czasu. Postaraj się unikać pokarmów, które mogą prowadzić do narastania blaszki. Ponadto, należy dokonać innych wyborów dotyczących stylu życia zdrowe serce, jak nie palenia i regularne ćwiczenia. Działania te będą miały istotny wpływ na zdrowie układu sercowo-naczyniowego.

Główne dania na wynos

  • Żywność, która przyczynia się do wysokiego poziomu cholesterolu we krwi jest zbyt nasyconego tłuszczu, transfat i cholesterolu.

  • Tłuszczów nasyconych jest głównym winowajcą w osadzaniu się kamienia. To znajduje się w żywności, takich jak mleko, sery całego wysokiej zawartości tłuszczu, lody, kiełbaski, hot dogi i

  • Trans tłuszczu znajduje się w smażonych i fast foodów, mrożonej pizzy, margaryny, ciasta, ciasteczka i inne.

  • Cholesterolu w diecie znajduje się tylko w produktach pochodzenia zwierzęcego, takich jak jaja, mięso i ser.