Cambler

Zachowania zdrowia po menopauzie

Obraz mężczyzny i kobiety z psem na zewnątrz

Chociaż ta "zmiana życia" nazywa menopauza była kiedyś bał etap życia przez wiele kobiet, dzisiejsza kobieta ma mnóstwo wiedzy i zasobów medycznych dostępnych dla niej, jak ona przeżywa menopauzę. Kluczem do zachowania młodości i aktywna jest dobre odżywianie i regularne ćwiczenia fizyczne.

Żywieniowe potrzeby po menopauzie

Jako osoba wieku, wymogi żywieniowe zmienić. Przed menopauzą kobiety powinny spożywać około 1000 mg wapnia na dobę. Kobiety po menopauzie powinny spożywać 1200 mg wapnia dziennie, według Europejskiej Akademii Surgeons ortopedyczne.

Witamina D również wpływa na absorpcję wapnia i tworzenie kości. Według badań z 1992 roku, kobiety pomenopauzalnej osteoporozy witaminy D, która miała trzy lata, znacznie zmniejszyć ich ryzyko złamań kręgosłupa. Kwestia ta jest kontrowersyjna, jednak, jak witamina D może powodować kamienie nerkowe, zaparcia lub bóle brzucha, szczególnie u kobiet z chorobami nerek.

Inne wytyczne żywieniowe zalecane przez Krajową Radę ds. Badań Naukowych Narodowego Instytutu Zdrowia to:

  • Wybierz żywność o niskiej zawartości tłuszczu, tłuszczów nasyconych i cholesterolu. Spożycie tłuszczu powinna być mniejsza niż 30 procent dziennego spożycia kalorii.

  • Jeść owoce, warzywa, produkty zbożowe i całe ziarna, zwłaszcza te bogate w witaminy C i beta-karoten. Osoby w każdym wieku powinny spożywać od 20 do 30 gramów błonnika dziennie.

  • Unikaj żywności przetworzonej i napoje z cukrem, jak wiele z tych produktów zawiera puste kalorie i promować przyrost masy ciała.

  • Unikaj żywności i suszony sól wędzone, takie jak kiełbasy, wędzone ryby, szynka, boczek, Bolonii i hot dogi. Te pokarmy są bogate w sód, co może prowadzić do wysokiego ciśnienia krwi, poważne ryzyko dla starzejących się kobiet.

Znaczenie ćwiczeń po menopauzie

U kobiet po menopauzie często doświadczają przyrost masy ciała, prawdopodobnie z powodu spadku poziomu estrogenów. Podnoszenie poziomu aktywności pomoże uniknąć przyrostu masy. Ćwiczenie staje się szczególnie ważne jako kobieta wieku. Regularne ćwiczenia fizyczne korzystnie wpływa na serce i kości, pomaga regulować wagę i może być wzmacniacz nastrój, tworząc lepsze poczucie dobrobytu. Kobiety, które są aktywne fizycznie są bardziej narażone na choroby niedokrwiennej serca, otyłości, nadciśnienia tętniczego, cukrzycy i osteoporozy. Osiadłych kobiety mogą cierpieć na przewlekłe bóle pleców, bezsenność, słabym krążeniem, osłabieniem mięśni, utrata masy kostnej i depresji.

Działania takie jak aerobik, jogging, spacery, jazda na rowerze, pływanie i taniec zapobiec niektóre z tych problemów, a także przyczyni się do wzrostu HDL cholesterolu poziomów, powszechnie określane jako "dobrego" cholesterolu. Obciążonych ćwiczenia, takie jak chodzenie i bieganie, jak i umiarkowanym treningu siłowego, pomaga zwiększyć masę kości. U kobiet po menopauzie, umiarkowane ćwiczenia pomagają zachować masę kostną w kręgosłupie i zapobiega złamaniom.

Ćwiczenie ma również jakość, poprawiających nastrój z powodu hormonów, zwanych endorfin, które są uwalniane w mózgu. Nastrój-podniesienie jakości tych endorfin może trwać kilka godzin i pomaga w walce ciała stres.

Przed rozpoczęciem programu ćwiczeń należy zawsze skonsultować się z lekarzem, szczególnie jeśli zostały siedzący tryb życia. Twój lekarz może zalecić odpowiedni program ćwiczeń dla Ciebie.

Seks po menopauzie

Aktywność seksualna może zmniejszyć dla niektórych kobiet w trakcie i po menopauzie. Do objawów menopauzy, takich jak suchych tkankach narządów płciowych i niższych poziomach estrogenu, mogą przyczyniać się do zmniejszenia zainteresowanie seksem. Jednak kremy i tabletki estrogenów estrogenów może przywrócić elastyczność i wydzieliny w okolicach narządów płciowych, a także rozpuszczalne środki smarne mogą pomóc uczynić stosunki płciowe bardziej przyjemne.

Ważne jest, aby pamiętać, że kobiety, które nadal doświadczają sporadyczne miesiączki w okresie okołomenopauzalnym należy kontynuować za pomocą jakiejś formy kontroli urodzeń. Skonsultować się z lekarzem w sprawie, która forma antykoncepcji może być dla Ciebie najlepszy.

Zachowania zdrowia po menopauzie

Poniższe wskazówki pomogą zapewnić zdrowe życie po menopauzie. Skonsultować się z lekarzem, aby uzyskać więcej informacji.

  • Jeśli rozważasz hormonalną terapię zastępczą, decyzja należy rozpocząć tylko po ty i twój lekarz oceniali stosunek korzyści do ryzyka w porównaniu do opartego na indywidualnej historii medycznej.

  • Jeść o niskiej zawartości tłuszczu, bogate w błonnik dieta bogata w owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste. Zmniejszyć spożycie tłuszczów nasyconych.

  • Nie palę. Palenie jest głównym czynnikiem ryzyka chorób serca.

  • Regularnie ćwiczyć. Nawet umiarkowane ćwiczenia, takie jak chodzenie pół godziny trzy razy w tygodniu jest korzystne.

  • Utrzymać zdrową wagę.

  • Brać leki na nadciśnienie lub zmniejszyć poziom cholesterolu, jeśli przepisane przez lekarza. Pomoże to zminimalizować ryzyko wystąpienia chorób serca.

  • Zmniejszyć stres w swoim życiu poprzez techniki relaksacyjne i regularnych ćwiczeń.