Cambler

Kreowanie pozytywnego wizerunku ciała

Czy coś o Twoje ciało bug Ciebie? Może uważasz, że byłbyś szczęśliwszy, jeśli tylko były cieńsze, wyższe, krótsze, bardziej muskularny - cokolwiek.

Jeśli tak, to "stop próbuje zmienić swoje ciało i zacząć zmieniać sposób myślenia o niej," mówi Stephen L. Franzoi, Ph.D., profesor psychologii na Uniwersytecie Marquette w Milwaukee, WI "Możesz sam próbuje udaremnić osiągnąć nieosiągalne standardy piękna. Można też zdecydować, do realizacji uzasadnionych celów, które prowadzą do zdrowego i twórczego życia. "

Każdy ma swoją własną "koncepcję ciała" - zbiór wyobrażeń o sobie i swoich organów, w tym, jak wyglądają. Osoby aktywnego dodania i zmiany ich koncepcję ciała w ciągu całego życia, w zależności od czynników, które wpływają na większość ich w określonym czasie.

Mogą także zmieniać ich "ciała własnej wartości" - ich opinie na temat tego, co widzą w lustrze.

Jego / jej oczy oczy

"Płeć jest jednym z najsilniejszych czynników wpływających na obu koncepcji ciała i ciała własnej wartości", mówi dr Franzoi. "Ogólnie rzecz biorąc, społeczeństwo daje mężczyźni i kobiety bardzo różne wiadomości na temat ich ciał, jak powinny one wyglądać i co robić."

Ludzie, na przykład, są często uczy się myśleć o ich ciała jako "instrumenty działania", które są silne i potężne. Większość kobiet, w przeciwieństwie do tego, skupiają się na atrakcyjności fizycznej, a wiele razy, zbyt cienkie.

Według dr Franzoi, płcie mają również tendencję do oceny swoje ciała na różne sposoby:

  • Kobiety też kochają swoje ciała lub ich nienawidzić. Mężczyźni czują pozytywny lub neutralny.

  • Kobiety wyglądają w ich ciałach część po części. Mężczyźni uważają swoje ciała jako całości.

  • Kobiety są zaniepokojeni młoda. Mężczyźni nie przeszkadza kilka zmarszczek.

Pozytywny akcent

Niski ciało własnej wartości, jak niskie poczucie własnej wartości, "może zostawić cię uczucie depresji, frustracji i izolacji społecznej," mówi Dr Franzoi.

Może to również prowadzić do niezdrowych zachowań, takich jak zaburzenia odżywiania, stosowania sterydów zbudować więcej mięśni, modne diety, a nawet palenie kontrolować wagę.

Zamiast ukarania siebie za to, czego nie ma lub może nie być, dr Franzoi sugeruje "budowanie pozytywnego pojęcie ciała i siebie w oparciu o wartości, które będą trwać."

Oto kilka strategii:

  • Ruszaj się. Aktywność fizyczna ma pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne w ogóle. Ten łatwo przekłada się na wzrost ciała własnej wartości. Regularne ćwiczenia mogą również poprawić swoją postawę, napięcie mięśni i ogólną wydolność układu krążenia - wszystkie elementy, które sprawiają, że wygląda dobrze do siebie i innych.

  • Wyrzuć magazynów mody. Mogą one sprawiają, że czujesz się źle o swój wygląd, i mogą również dowiedzieć się nadużywać ciała, ponieważ modne normy wagowe są bardziej restrykcyjne niż to, co jest zdrowe dla kobiet.

  • Skupić swoją uwagę na cele, które są związane z tym, co cenimy o sobie. "Piękno jest tymczasowy Skoncentruj się na rzeczy jak budowanie umiejętności pracy i umiejętności interpersonalne -. Rzeczy można naprawdę korzystać", mówi dr Franzoi.

  • Bądź realistą, co chcesz dla swojego ciała i siebie. "Można kręcić kołami próbuje osiągnąć niemożliwego i ulotne standard piękna," mówi. "To sprawia, że ​​dużo więcej sensu, aby powiedzieć:" To, kim jestem, to jest to, co mogę zrobić, to jest to, co chcę osiągnąć. " To kiedy zaczynamy pozytywnych rzeczy dzieje się w twoim życiu. "