Cambler

Rozwój poznawczy

Co to jest rozwój poznawczy?

Rozwój poznawczy odnosi się do rozwoju zdolności myślenia i rozumu. Dzieci (w wieku od 6 do 12 lat) rozwijają zdolność myślenia w konkretne sposoby (konkretne czynności), takich jak jak połączyć (dodawanie), oddzielne (odejmowanie lub dzielenie), kolejność (alfabetycznie i sortowania) i przekształcenia (zmiany rzeczy, takich jak 5 groszy = 1 niklu) obiekty i działania. Nazywane są betonu, ponieważ są one wykonywane w obecności czym myślał o obiektach i zdarzeń.

Okres dojrzewania to początek rozwoju bardziej złożonych procesów myślowych (znany także formalne operacje logiczne) oraz abstrakcyjnego myślenia (myślenie o możliwościach), zdolność do rozumowania ze znanych zasad (tworzą własne nowe pomysły i pytania), zdolność do rozważenia wielu punktów widzenia według różnych kryteriów (porównanie lub dyskutować pomysły lub opinie), oraz zdolność do myślenia o procesie myślenia.

Co poznawcze zachodzą zmiany rozwojowe w okresie dojrzewania?

W okresie dojrzewania (między 12 i 18 rokiem życia), rozwój nastolatek nabywa zdolność myślenia systematycznie o wszystkich relacji logicznych w ramach problemu. Przejście od myślenia konkretnego do formalnych operacji logicznych następuje w czasie. Każdy nastolatek postępuje w różnych cenach w rozwoju jego / jej zdolność do myślenia w bardziej złożony sposób. Każdy młodzieży rozwija się jego / jej własne spojrzenie na świat. Niektórzy młodzi ludzie mogą być w stanie stosować operacje logiczne do pracy w szkole na długo zanim są w stanie zastosować je do osobistych dylematów. Gdy pojawiają się problemy emocjonalne, często zakłócać zdolność młodocianego do myślenia w bardziej złożony sposób. Zdolność do rozważenia możliwości, jak również fakty, mogą mieć wpływ na podejmowanie decyzji, w pozytywny lub negatywny sposób.

Niektóre typowe wskaźniki wskazujące na progresję z łatwiejszy w bardziej złożonych rozwój funkcji poznawczych obejmują następujące:

  • Wczesne dojrzewanie
    W okresie wczesnej adolescencji, korzystanie z bardziej złożonego myślenia koncentruje się na podejmowaniu decyzji osobowych w środowiskach szkolnych i domowych, w tym następujące:

    • Wcześnie młodzieży zaczyna wykazywać stosowanie formalnych operacji logicznych w nauce.

    • Wcześnie młodzieży zaczyna kwestionować standardy władzy i społeczeństwa.

    • Wcześnie młodzieży zaczyna tworzyć i zwerbalizować swoje własne myśli i poglądy / na różne tematy, zazwyczaj bardziej związane z jego / jej własnego życia, takich jak:

      • Jakie sporty są lepiej grać

      • Przy czym grupy te są lepiej być włączone

      • Jakie osobiste występy są pożądane lub atrakcyjne

      • Co rodzicielskiej należy zmienić przepisy

  • Bliski dorastania
    Z pewnym doświadczeniem w użyciu bardziej skomplikowanych procesów myślowych, centrum środkowej dojrzewania często rozszerza się bardziej filozoficzne i futurystyczne obawy, w tym następujące:

    • Kwestionuje średnim młodzieży często szerzej.

    • Średnim młodzieży często analizuje szerzej.

    • Młodzieży myśli o średnim i zaczyna tworzyć jego / jej własny kodeks etyczny (tj. Co myślę jest prawda?).

    • Średnim młodzieży myśli o różnych możliwościach i zaczyna rozwijać własną tożsamość (np. Kim jestem?).

    • Młodzieży myśli o średnim i zaczyna systematycznie rozważyć ewentualne przyszłe cele (czyli co chcę?).

    • Młodzieży myśli o średnim i zaczyna się do jego / jej własne plany.

    • Średnim młodzieży zaczyna myśleć długoterminowo.

    • Zastosowanie środku nastolatka systematycznego myślenia zaczyna wpływać relacje z innymi.

  • Późne dojrzewanie
    W późnym okresie dojrzewania, złożone procesy myślowe są wykorzystywane do skupić się na mniej egocentryczne pojęć, jak również podejmowania decyzji osobistych, w tym następujące:

    • Późno młodzieży wzrosła myśli o bardziej globalnym pojęć, takich jak sprawiedliwość, historii, polityki i patriotyzmu.

    • Późno młodzieży często rozwija idealistyczne poglądy na określone tematy lub wątpliwości.

    • Późno młodzieży mogą dyskutować i rozwijać nietolerancji przeciwstawnych poglądów.

    • Późno młodzieży zaczyna się skupić myśli na podejmowaniu decyzji zawodowych.

    • Późno młodzieży zaczyna się skupić myśli na powstającej roli w społeczeństwie dorosłych.

Co zachęca do zdrowego rozwoju poznawczego w okresie dojrzewania?

Poniższe sugestie pomogą zachęcić pozytywny i zdrowy rozwój poznawczy w młodzieży:

  • M.in. młodzież, w dyskusji o różne tematy, problemy i bieżących wydarzeń.

  • Zachęcać młodzież do dzielenia się pomysłami i przemyśleniami z Tobą.

  • Zachęcać młodzież do samodzielnego myślenia i rozwijania własnych pomysłów.

  • Pomóc młodzieży w tworzeniu własnych celów.

  • Pobudzić młodzież do myślenia o możliwościach na przyszłość.

  • Komplement i pochwałę młodzież za dobrze przemyślane decyzje.

  • Pomóc młodzieży w przewartościowania źle wykonane decyzje dla siebie.