Cambler

Planowanie posiłek

Znaczenie planowania posiłków w leczeniu cukrzycy

Poziomy cukru we krwi może być kontrolowane w pewnym stopniu w odpowiedniej diety, ćwiczeń i zdrowego utrzymania masy ciała. Zdrowego stylu życia może również pomóc w kontrolowaniu lub obniża ciśnienie krwi, kontrola tłuszczów we krwi, a tym samym zmniejszenia ryzyka chorób serca.

Właściwe planowanie posiłek powinien zawierać rozmieszczając mniejszych posiłków w ciągu dnia, aby utrzymać stabilny poziom cukru we krwi. Jedzenie duży posiłek tylko raz lub dwa razy dziennie może powodować skrajne wysoki lub niski poziom cukru we krwi. Ponadto, jeśli reżim ruch zmienia się, zmienia się należy do ZWIĄZKU Z diety, aby utrzymać kontrolę masy ciała i kontrolować poziom cukru we krwi.

Co to jest płyta wybrać mój plan?

Czy ty lub nie masz cukrzycy, po Wybierz Moje wytyczne płytka jest korzystne dla zdrowia. Wybierz talerzu (moja płyta) Plan może pomóc jeść różnych produktów spożywczych, zachęcając jednocześnie do odpowiedniej ilości kalorii i tłuszczu. USDA i US Department of Health and Human Services przygotowaliśmy następujące płyty żywności, aby poprowadzić Cię w wyborze żywności.

Wybierz ikonę Mój Płyta podzielona jest na pięć kategorii grup żywności, podkreślając substancji odżywczych, co następuje:

  • Ziarna. Dodać połowę ziarna spożywane codziennie pełnoziarniste. Pokarmy pełnoziarniste zawierają płatki owsiane, mąka pełnoziarnista, cały kukurydziana, brązowy ryż i pełnoziarniste pieczywo. Sprawdzić etykietę na żywności przetworzonej żywności-słowa "całości" lub "pełne ziarno", powinny być wymienione przed konkretnego zboża w produkcie.

  • Warzywa. Vary warzywa. Wybrać różne warzywa, w tym i ciemnozielonych pomarańczowych rodzajów roślin strączkowych (groch i fasola), skrobię warzyw i innych warzyw.

  • Owoce. Żadnych owoców lub 100 procentach liczby soków owocowych w ramach grupy owoców. Owoce mogą być świeże, konserwy, zamrożone lub suszone, i może być w całości, pociąć, albo puree.

  • Produktów mlecznych. Mleka i wiele żywności wyprodukowane z mleka są uważane za część tej grupy żywności. Skupiamy się na produktach tłuszczu lub o niskiej zawartości tłuszczu, jak również te, które są bogate w wapń.

  • Białka. Idź na chudego białka. Wybierz niskiej zawartości tłuszczu lub chude mięso i drób. Wary Twój wybór rutynowych białka więcej ryb, orzechy, nasiona, groch i fasola.

Oleje nie są grupy żywności, ale niektóre, takie jak oleje z orzechów, zawierające podstawowe składniki odżywcze i mogą być zawarte w diecie. Inne, takie jak tłuszcze zwierzęce, są stałe i należy go unikać.

Codziennie ćwiczenia i aktywność fizyczna powinna być również dołączona do zdrowego planu diety.

Aby znaleźć więcej informacji na temat zaleceń żywieniowych dla ludzi 2010 i do określenia odpowiednich zaleceń dietetycznych dla wieku, płci i poziomu aktywności fizycznej, należy odwiedzić stronę zasobów internetowych za linki do ChooseMyPlate.gov Wytyczne dietetyczne i 2010 miejsc. Należy pamiętać, że Mój plan Płyta przeznaczona jest dla osób w wieku powyżej 2 lat, którzy nie mają przewlekłych chorób zdrowia.

Chociaż plan Moja Płyta promuje zdrowia, w tym profilaktyki cukrzycy i jej powikłań, Europejskiego Towarzystwa Diabetologicznego (ADA) zaleca zindywidualizowane plany posiłków dla osób z cukrzycą. Osoby z cukrzycą powinny skonsultować się ze służby zdrowia i zarejestrowanych dietetyków (RD) w wytycznych z planowaniem posiłków i aktywności fizycznej.

Liczba porcji z każdej grupy żywności mogą się różnić dla osoby z cukrzycą, na podstawie jego zalecanego planu leczenia, celów cukrzycę, kalorii, i stylu życia. Istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci śledzić plan posiłków cukrzycy, w tym ChooseMyPlate.gov, listy walut i liczenia węglowodanów. Zawsze skonsultuj się z lekarzem lub RD do zaleceń dietetycznych i codziennych ćwiczeń fizycznych do wymogów sytuacji.

Ziarna

Ziarna dostarczają organizmowi energii, witamin, składników mineralnych i błonnika. Chociaż pełne węglowodanów, które szybko podnoszą poziom cukru we krwi, ziarna są niezbędne dla zdrowej diety. Ziarna są podzielone na dwie podgrupy, produkty pełnoziarniste i rafinacji ziaren. Przykłady ziaren obejmują:

  • Chleb

  • Owsianka

  • Makaron

  • Zboże

  • Ryż

  • Kukurydziana

Warzywa

Warzywa zawierają witaminy i minerały niezbędne w organizmie. Niektóre warzywa zawierają również błonnik. Ponieważ są one mało kalorii, gdy spożywane na surowo lub gotowane, osoby z cukrzycą są zachęcane do jeść dużo warzyw. Jednak ludzie z cukrzycą nadal muszą się liczyć węglowodany kiedy jeść warzywa, bo nawet nie-skrobiowe warzywa zawierają pewne węglowodany.

Owoce

Owoc może dostarczyć energii, witamin, minerałów i błonnika. Jak i kiedy jeść owoce i pić soki owocowe dla osoby z cukrzycą jest bardzo charakterystyczne dla tej osoby. Niektóre owoce mogą mieć wpływ na poziom cukru we krwi, a osoba może wymagać eksperymentowania z różnych owoców, aby określić, w jaki sposób owoce wpływa jego ciało poprzez regularne monitorowanie poziomu cukru we krwi.

Mleko i jogurt

Beztłuszczowe mleko i niskotłuszczowe i jogurt dostarczają energii, białka, wapnia, witamin i minerałów. Beztłuszczowe mleko lub jogurty są również dobrymi żywności w leczeniu niskiego poziomu cukru we krwi, ponieważ zawierają taką samą ilość węglowodanów w jednej porcji owoców lub skrobia.

Białko

Pokarmy zawierające pomocy białka rozwój mięśni i tkanki tłuszczowej, oprócz zapewnienia witaminy i minerały. Ze względu na zwiększone ryzyko chorób serca u osób z cukrzycą, ADA zaleca, aby ludzie obniżyć protein zwierzęcych. Żywność białka zwierzęcego, takie jak mięso, produkty mleczne, całe i serów wysokiej zawartości tłuszczu zawierają tłuszczów nasyconych. Inne przykłady pokarmów białkowych m.in. drób, jaja, ryby i tofu.

Tłuszcze i oleje

Całkowite spożycie tłuszczu i oleju powinny być oparte na danej osoby cholesterolu poziomach stężenia cukru we krwi, oraz stylu życia. Niektóre przykłady "zdrowych" olejów i tłuszczów, (niższy nasyconych tłuszczów i cholesterolu, a więcej jednonienasyconych kwasów tłuszczowych) należą olej z oliwek, oliwek, orzechów, olej rzepakowy i awokado.

Słodkie żywności

Ponieważ cukrzyca jest związana z glukozy (cukru) we krwi poziom, niektórzy myślą, należy unikać cukru w ​​diecie. Jednakże, cukier stołowy i inne cukry w diecie osoby nie zwiększają poziom glukozy we krwi szybciej niż węglowodany według ADA. Ile cukru osoba z cukrzycą mogą spożywać zależy od tej osoby indywidualnej cukrzycy leczenia i planu żywieniowego i jak dobrze jego poziom cukru we krwi i tłuszcze we krwi są kontrolowane. Zawsze skonsultuj się z lekarzem dla uzyskania bardziej szczegółowych zaleceń.