Cambler

Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD)

Co to jest?

Uwaga-nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD), zazwyczaj zdiagnozowano u dzieci, może występować w różnych formach i ma wiele możliwych przyczyn. Prawdopodobnie osoby z ADHD mają luki genetyczne do rozwoju, ale nasilenie problemu ma również wpływ na środowisko. Konflikt i stres wydają się jeszcze gorzej.

Główne cechy tej choroby znajdują się w jego imieniu. Problemy uwaga m.in. Daydreaming, trudności z ustawieniem ostrości i jest łatwo się rozprasza. Nadpobudliwość dotyczy wiercić lub niepokój. Osoba z zaburzeniem może być uciążliwy lub impulsywne, może mieć problemy w relacjach i mogą być podatne na wypadek. Nadpobudliwość i impulsywność często poprawić, jak człowiek dojrzewa, ale mają tendencję do problemów uwaga do wieku dorosłego.

ADHD jest najczęstszym problemem widziałem w ambulatoryjnej dzieci i młodzieży ustawień psychicznymi. Szacuje się, że ADHD wpływa między 5% i 10% dzieci w wieku szkolnym. Chłopcy częściej diagnozuje się ADHD niż dziewczynki. Badania sugerują, że liczba diagnoz ADHD znacznie wzrosła w ostatnich latach. Ale czy więcej osób ma zaburzenia, czy też jest po prostu diagnozuje często nie jest jasne. Definicja zaburzenia zmienił w ciągu ostatnich kilku dekad i będzie nadal rozwijać się jako eksperci wyjaśnić więcej o biologii za nim.

Składnik działalność jest mniej widoczny w dorosłym ADHD. Dorośli zwykle mają problemy z pamięcią i koncentracją i mogą mieć problemy z utrzymaniem zorganizowane i wypełnienia zobowiązań w pracy lub w domu. Konsekwencją złego funkcjonowania może być lęk, niska samoocena, czy problemy nastroju. Niektórzy ludzie zwracają się do substancji, aby zarządzać tymi uczuciami.

Objawy

Objawy ADHD - nieuwaga, nadpobudliwość lub impulsywne zachowanie - często pojawiają się najpierw w szkole. Nauczyciel może zgłosić się do rodziców, że ich dziecko nie słucha, jest "hiper", lub powoduje problemy i jest uciążliwy. Dziecko z ADHD często chce być dobrym uczniem, ale objawy w drogę. Nauczyciele, rodzice i przyjaciele mogą być nieczuły, ponieważ widzą zachowanie dziecka jako złe lub dziwne.

Wysoki poziom aktywności i impulsywności i nieuwagi okazjonalne często jest normalne u dziecka. Ale nadpobudliwości ADHD jest zazwyczaj bardziej przypadkowa, źle zorganizowane i nie ma prawdziwego celu. Oraz u dzieci z ADHD, zachowania te są na tyle częste, że dziecko ma trudniej niż średnia czas nauki, coraz wraz z innymi lub pobytu w miarę bezpieczne.

Objawy ADHD może się bardzo różnić, ale tutaj są wspólne cechy zaburzeń:

  • Trudność organizacji pracy, często dając wrażenie nie wysłuchaniu instrukcji nauczyciela

  • Łatwo się rozprasza

  • Zbyt niespokojne lub nerwowe zachowanie, nie może pozostać w pozycji siedzącej

  • Impulsywne zachowanie (akty bez myślenia)

  • Niedbalstwo

  • Często dzwoni w klasie (nie podnosząc rękę, krzyczy na odpowiedź, zanim pytanie zostanie zakończone)

  • W przeciwnym wypadku po drodze z nauczycieli lub rodziców wniosków

  • Trudności czekają na jego lub jej kolei w ustawieniach grupy

  • Nie można się skupić na grze, projektu lub Praca domowa, często przemieszczając się z jednej czynności do drugiej bez ukończenia dowolny

Wiele dzieci z ADHD wykazują również objawy behawioralne lub innych chorób psychiatrycznych. W rzeczywistości, takie problemy mogą być różne sposoby, że te same podstawowe problemy biologiczne lub środowiskowe wyszły na jaw. Chorób związanych m.in. trudności w uczeniu się i zaburzenia charakteryzujące się niepożądane zachowanie.

  • Trudności w uczeniu się - do jednej czwartej dzieci z ADHD mogą mieć również trudności w uczeniu się. Wskaźnik ten jest znacznie wyższy niż cena znaleziona w populacji ogólnej.

  • Opozycyjne, wyzywające, lub postępowania, zaburzenia - Te zaburzenia zachowania, które obejmują częste wybuchy bardzo negatywny, zły lub oznaczać zachowanie, wpływa aż połowa wszystkich dzieci, które mają ADHD. Dzieci, które mają zarówno ADHD i zaburzeń zachowania są bardziej prawdopodobne, że słabe wyniki długoterminowe, z wyższych wskaźników niepowodzeń szkolnych, zachowań aspołecznych i uzależnień.

Diagnoza

Nie ma jednego testu do diagnozowania ADHD. Dla dziecka, pediatra może dokonać diagnozy, czy może złożyć skierowanie do specjalisty. Dla dorosłych, zdrowia psychicznego zawodowych generalnie przeprowadza ocenę.

Lekarz zapyta o objawy związane z ADHD. Ponieważ u dzieci, wiele z tych cech jest bardziej prawdopodobne należy rozpatrywać w otoczeniu szkoły, lekarz będzie również prosić o zachowanie w szkole. Aby pomóc zebrać te informacje, oceniający często wywiad rodziców, nauczycieli i innych opiekunów lub poprosić ich, aby wypełnić specjalne listy kontrolne behawioralne.

Ponieważ inne choroby mogą powodować objawy ADHD, wywiad oraz badanie fizyczne są ważne. Na przykład, lekarz może spojrzeć na kłopoty słuchu lub wzroku, niepełnosprawność, problemy z mową, zaburzenia zajęcia, nauka niepokój, depresję lub inne problemy z zachowaniem. W pewnych przypadkach inne badania medyczne lub psychologiczne mogą być przydatne w celu sprawdzenia jednego lub większej liczby tych chorób. Badania te mogą czasem pomóc lekarzom i nauczycielom rozwijać praktyczne sugestie.

Przewidywany czas trwania

U większości dzieci z ADHD, objawy zaczynają w wieku 7 i przed ostatnim poprzez dorastania. W niektórych przypadkach, objawy ADHD w dorosłym życiu.

Zapobieganie

Dokładna przyczyna ADHD nie jest w pełni poznany. Istnieje wiele czynników, które są związane z rozwojem ADHD. Może to być trudne do uniknięcia tych czynników, ale ich rozwiązanie może zmniejszyć ryzyko rozwoju zaburzenia:

  • Psychospołeczne przeciwności - ciężka konflikt małżeński, zachowania przestępcze ojca, choroba psychiczna matki, ubóstwo, dziecka opieki zastępczej umieszczenie

  • Komplikacje w czasie ciąży lub dostawy - zły stan zdrowia matki, płodu, niską wagą urodzeniową

  • Przedwczesny poród

  • Zastosowanie matki tytoniu, alkoholu lub narkotyków w czasie ciąży

  • Zatrucie ołowiem - choć prowadzą narażenia nie uwzględnia wielu przypadkach i wiele dzieci, które są narażone na prowadzić nie rozwijać ADHD

Badania pokazują, że poszczególne pokarmy prawdopodobnie nie powodują ADHD.

Leczenie

Chociaż nie całkowicie leczenie eliminuje ADHD, wiele osób są dostępne opcje. Celem leczenia jest, aby pomóc dzieciom poprawić stosunki społeczne, lepiej w szkole, i zachować swoje uciążliwych lub szkodliwych zachowań, do minimum. Leki mogą być bardzo pomocne, a często jest to konieczne. Farmakoterapia sam rzadko odpowiedź. Leki i psychoterapia razem zazwyczaj mają najlepsze wyniki. Na przykład, program zachowania mogą być umieszczone w miejscu, w którym ustawione są strukturyzowane, realistyczne oczekiwania.

Środki pobudzające, takie jak metylofenidat (Ritalin) i formy amfetaminy (Dexedrine), które stosuje się od wielu lat. Są one stosunkowo bezpieczne i skuteczne dla większości dzieci, aby pomóc im skupić swoje myśli i kontrolować swoje zachowanie. Wraz z rozwojem postaci długodziałających stymulantów, jedna dawka rano, efekt może zapewnić całodzienną.

Pomimo swojej nazwy, używki nie powodują zwiększoną nadpobudliwość czy impulsywność. Jeżeli zaburzenie się prawidłowo rozpoznania leki faktycznie ma przeciwny efekt. Częste działania niepożądane są łagodne zmniejszenie łaknienia, utrata masy ciała, bóle brzucha, zaburzenia snu, bóle głowy i drżenie. Regulacja dawki często może pomóc wyeliminować te problemy. Leki pobudzające są związane z kilkoma poważnymi problemów i efektów ubocznych.

  • Tiki. Istnieją pewne dowody, że tiki (niekontrolowane ruchy) są bardziej prawdopodobne u pacjentów z wywiadem rodzinnym w kierunku zaburzeń tic, ale to jest nadal kontrowersyjna.

  • Nadużywanie substancji. Chociaż pobudzające leki mogą być i są wykorzystywane, nowsze badania wskazują, że może faktycznie zmniejszyć ryzyko nadużywania substancji dla ludzi z ADHD.

  • Opóźnienia wzrostu. Eksperci nie zgadzają się na temat wpływu używek na wzrost. Istnieją dowody na to, że dzieci biorące stymulanty rosnąć w tempie, które jest mniejsze niż oczekiwano. Niektórzy lekarze zalecają zatrzymując używek okresowo w okresach przewidywanego wzrostu.

  • Ryzyko sercowo-naczyniowe. Biorąc Dzieci pobudzające wykazują niewielki wzrost ciśnienia krwi i tętna. Ale poważne powikłania serca u dzieci, młodzieży i dorosłych przyjmujących te leki są bardzo rzadkie. Używki nie przynoszą nadmiernego ryzyka sercowo-naczyniowego u dzieci i młodzieży, z wyjątkiem pacjentów, którzy już mieli podstawowych wad serca lub choroby.

Ponieważ takie ryzyko się znacznie różnić w zależności od osoby, to jest klucz, aby omówić potencjalne korzyści i ryzyko każdego leczenia z lekarzem.

Inne leki pobudzające niż dostępne w leczeniu ADHD są również. Atomoksetyna (Strattera) jest skuteczna jako stymulanty do leczenia ADHD. To działa w innym mechanizmie chemicznym niż używki. Atomoksetyna jest stosunkowo bezpieczne, ale niesie ryzyko rzadkich uszkodzenia wątroby. Przeciwdepresyjny, bupropion (Wellbutrin) jest przydatna w niektórych przypadkach. Jest również na ogół dobrze tolerowane, ale nie powinien być podawany osobom, z drgawkami w wywiadzie.

Inne sposoby leczenia, stosowane same lub w kombinacji, należą:

  • Terapia behawioralna - Odnosi się do technik, które starają się poprawić zachowanie, zazwyczaj poprzez nagradzanie pożądanych zachowań i zachęcania i zniechęcając niechcianych zachowań i wskazując na konsekwencje.

  • Terapia poznawczo - To jest psychoterapia zaprojektowany, aby zmienić myślenie zbudować poczucie własnej wartości, mający powstrzymać negatywne myśli i poprawić umiejętności rozwiązywania problemów.

  • Umiejętności społeczne szkolenia - Rozwijanie umiejętności społecznych poprawia przyjaźnie.

  • Nadrzędny edukacji i wsparcia - Szkolenie klas, grup wsparcia i doradcy mogą pomóc uczyć i wspierać rodziców na temat ADHD, w tym strategii radzenia sobie z zachowań związanych z ADHD-.

Ponieważ wiele dzieci z ADHD są również zaniepokojeni biednych klas i problemów z zachowaniem szkoła, szkoły wymagają, aby zapewnić dostosowanie kształcenia i interwencji (takie jak indywidualny plan edukacyjny) do promowania możliwie najlepsze warunki nauki dla dziecka.

Kiedy zadzwonić profesjonalny

Zadzwoń do lekarza, jeśli dziecko wykazuje objawy ADHD, lub jeśli nauczyciele powiadomi Cię, że Twoje dziecko ma problemy naukowe, problemy z zachowaniem i trudności ze skupieniem uwagi.

Rokowanie

ADHD może spowodować poważne problemy emocjonalne, społeczne i edukacyjne. Jednak, gdy ADHD diagnozuje wcześnie i właściwie leczone, choroba może być efektywnie zarządzane, więc dzieci mogą dorastać mieć wydajne, skuteczne i satysfakcjonującego życia. Chociaż niektóre dzieci wydają się wyrastać z ich ADHD jak osiągnąć swoje młodzieńcze lata, inne objawy przez całe życie.