Cambler

Zdrowi ludzie 2010: co możesz zrobić dla swojego kraju

Wujek Sam chce, aby schudnąć, fizycznej i strącać złych nawyków.

Czterdzieści lat temu John F. Kennedy wzywał, "Nie pytaj, co twój kraj może zrobić dla ciebie, zapytaj, co ty możesz zrobić dla swojego kraju". Spotkaliśmy się z tym wyzwaniem w wielu dziedzinach, ale dbanie o nasze zdrowie nie jest jednym z nich.

Europa jest bardziej nadwagą i obecnie kształt niż kiedykolwiek. Wynik? Rosnące koszty leczenia i utracone wydajność.

Rząd USA stara się zmienić z "Healthy People 2010", jego ostatni wysiłek, aby pokazać nam, że Narodowy Fundusz Zdrowia wymaga osobistego zdrowia. Napęd składa się z 10 "wiodących wskaźników zdrowia" wzorowane na naszych wiodących wskaźników ekonomicznych.

Caroline A. Macera, Ph.D., epidemiolog z Centrum Kontroli i Prewencji Chorób (CDC), mówi, że rząd wybrał wskaźniki, bo mają daleko idące konsekwencje, mogą być mierzone i mogą ulec zmianie. W pierwszej piątce (tzw. wskaźniki stylu życia) żądać naszą osobistą uwagę. To dlatego, że bez względu na to, jak daleko rząd osiągnie - plan ma aż o 467 goli - zdrowia w Europie nie można poprawić, jeśli nie pomoże.

"Ludzie muszą dokonywać zdrowych zmian w stylu życia, które pasują do ich zajęty życia," mówi Ross Brownson, Ph.D., profesor społeczności zdrowie na Saint Louis University School of Public Health. "Jeśli możemy naprawdę zrobić coś sensownego o nich chcemy przejść długą drogę w kierunku poprawy zdrowia naszego społeczeństwa."

Oto, co możesz zrobić dla swojego kraju - i siebie:

Aktywność fizyczna

Problem: Tylko 15 procent dorosłych Amerykanów do minimalnej aktywności fizycznej potrzebnej do silnego ciała i długie życie, CDC mówi. Minimalny: 30 minut dziennie umiarkowanej aktywności fizycznej, trzy do czterech dni w tygodniu.

"Ze względu na postęp technologiczny, wysiłek fizyczny jest bardzo efektywnie zaprojektowane z codziennego życia," Dr Macera mówi. "W pracy, ludzie często stać lub siedzieć w jednym miejscu przez cały dzień. W domu, pracy urządzenia oszczędzające Zabrano wiele aktywności, które kiedyś było naturalną częścią życia."

Co bezczynnego koszt lifestyle? Według badań dr Macera i kolegów niedawno opublikowanym, aktywnych osób miało roczne koszty leczenia 765€, natomiast koszty dla osób nieaktywnych dostał 250€ wyższa.

2010 cel: dostać 30 procent dorosłych i 85 procent młodzieży moving.What możesz zrobić: Budowanie aktywności fizycznej i ćwiczeń w codziennym życiu. Nie musisz być maratończyk i ćwiczenia nie musi się zdarzyć wszystko na raz. Krótkie ataki ćwiczenia są OK, ale Twoja działalność powinna opodatkować oddech trochę. Chodzić do sklepu. Zaparkować dalej od centrum. Ogród.

Kiedy zaczniesz ćwiczyć, trzymać przez co najmniej dwa miesiące, mówi dr Macera. To, jak długo to trwa, aby poczuć się lepiej. Ćwiczenie obniża ciśnienie krwi, spada poziom cholesterolu, poprawia stan psychiczny i daje więcej energii.

Nadwaga i otyłość

Problem: Otyłość jest epidemią. CDC pokazują badania 61 procent dorosłych Amerykanów są albo nadwagę (10 procent powyżej prawidłowej masy ciała) lub otyłością (20 procent powyżej prawidłowej masy ciała). Szacunków związanych z wagą koszty leczenia i utracone wydajność około 75 mld€.

Jan Zając, MD, dyrektor kliniczny Joslin cukrzycy programów, mówi zbyt dużo wagi jest największym powodem do cukrzycy. Nadwaga również zwiększa ryzyko wysokiego ciśnienia krwi, wysoki poziom cholesterolu, choroby serca i udaru mózgu.

2010 cel: obniżenie odsetka młodzieży, która ma nadwagę lub otyłość od 14 procent do 5 procent, a odsetek otyłych dorosłych z 26 procent do 15 procent.

Co możesz zrobić: Kompleksowe czynniki społeczne, behawioralne i genetyczne jazdy otyłości. Wcześniej dowiedzieć się, co najbardziej wpływa na ciebie lub twoje dzieci, tym większe wysiłki odchudzania będzie taryfy.

Najlepiej dieta jest uboga w tłuszcz i dość wysokiej zawartości węglowodanów złożonych i błonnika. Nie zapomnij ćwiczenia, dr Hare dodaje. Kluczowe znaczenie dla utraty wagi, zwiększa szybkość, z jaką spalamy jedzenie.

Palenie tytoniu

Problem: Palenie jest jednym z najbardziej do uniknięcia przyczyną Europie choroby i śmierci, rząd mówi. Każdego roku, prowadzi do 430.000 zgonów i 40 mld€ w bezpośrednich kosztach medycznych.

Palenie jest głównym czynnikiem ryzyka dla raka, choroby serca, choroby płuc i udaru mózgu. Jeśli to nie wystarczy, aby można zniszczyć ten pakiet, mówi dr Brownson, przez całe życie palenia może 10 lub 12 lat od swojego życia.

2010 cel: zmniejszenie odsetka dorosłych palaczy z około 23 procent do 12 procent, a odsetek nastoletnich palaczy z 35 procent do 16 percent.What możesz zrobić: Fakt, że jeden na czterech dorosłych osób nadal pali jest zła wiadomość dla dzieci.

"Rodzice są bardzo wydajne modele do naśladowania dla swoich dzieci," mówi Dr Brownson. "Istnieje ryzyko, dwa do trzech razy na dziecko, aby palić, jeśli rodzic nie." Osób popada w nałóg w wieku 10, się podłączyć około roku i dymu do dorosłości, kiedy rzucić dostaje dużo trudniejsze.

Uzależnień

Problem: Nadużywanie alkoholu i narkotyków przemoc paliwa, obrażeń ciała, złamane życie i HIV zakażenie. Wuj Sam kołki roczne koszty ekonomiczne w mld€ 125 mld do alkoholu i 85€ za leki.

Około 17 procent dorosłych zgłosić pijaństwa w miesiącu rząd dodaje, natomiast raport 6 procent nielegalnych narkotyków. Dwa z 10 Młodzież w wieku 12-17 narkotyki lub alkohol.

2010 cel: podniesienie poziomu nastolatków z narkotykami i alkoholem za darmo do 89 proc. Ciąć dorosłych używania narkotyków do 2 proc. Aby obniżyć dorosłych pijaństwa do 6 percent.What możesz zrobić: Przykład rodziców jest niezbędne, Dr Brownson mówi. "Tam jest równowaga między używaniem a nadużywaniem. Jeśli pijesz kieliszek wina kilka razy w tygodniu, to chyba nie wysyłanie wiadomości do dzieci, że powinni dostać tak pijany, że nie może chodzić." Do drinka dziennie w przypadku kobiet i do dwóch dni dla mężczyzn liczy się jako umiarkowane picie.

Rodzice powinni obserwować swoje zachowanie i swoich dzieci. "Rozpocznij wcześnie i często komunikować," mówi Dr Brownson.

Odpowiedzialne zachowania seksualne

Problem: CDC szacuje roczne koszty chorób przenoszonych drogą płciową (STD) na 15 mld€ i nastoletnich matek w wysokości do 15 mld€. Roczna opłata za przejazd obejmuje prawie 1 milion niezamierzone ciąże nastolatek i 15 milionów nowych przypadków chorób przenoszonych drogą płciową.

2010 Cel: Zwiększenie odsetka nastolatków, którzy praktykują abstynencję lub bezpiecznego seksu (prezerwatyw) z 85 procent do 95 procent. Do zwiększenia odsetka osób aktywnych seksualnie niezamężnych, 18 lub więcej lat, którzy używają prezerwatyw z 23 procent do 50 percent.What możesz zrobić: Abstynencja jest jedynym pewnym sposobem uniknięcia niezamierzonej ciąży i chorób przenoszonych drogą płciową, urzędnicy federalni powiedzieć. Prezerwatywy z właściwego smarowania może pomóc, jeśli są stosowane prawidłowo i konsekwentnie. Lekarze zachęcam okresowe testy STD dla osób w każdym wieku, z więcej niż jednego partnera seksualnego. Zapytaj nowych partnerów, czy zostały one przetestowane, zbyt.

Jeśli jesteś rodzicem, rozmawiać ze swoimi dziećmi. Dowiedz się, jakie działania wasze szkoły, lekarze i duchowni polecam i modeli zachowań chcesz swoje dzieci do naśladowania.

W 10 wiodących wskaźników zdrowotnych

Dla życia

  • Aktywność fizyczna

  • Nadwaga i otyłość

  • Palenie tytoniu

  • Uzależnień

  • Odpowiedzialne zachowania seksualne

Dla systemów ochrony zdrowia

  • Zdrowie psychiczne

  • Urazy i przemoc

  • Jakości środowiska

  • Uodpornienie

  • Dostęp do opieki zdrowotnej