Cambler

Jak nie stać się statystyka cukrzycy

Może zapobiegać cukrzycy?

To czy można zapobiec cukrzycy zależą od typu cukrzycy. Zdrowie eksperci nie są do końca pewni, co powoduje, że typ 1 cukrzycy, ale myślę, że jest to choroba autoimmunologiczna, w której układ odpornościowy wytwarza przeciwciała, które blokują zdolność organizmu do podejmowania insuliny. W cukrzycy typu 1, eksperci ds. zdrowia uważają, że połączenie niektórych swoich genów i czynników środowiskowych, takich jak wirusy, wyzwala swój układ odpornościowy do radykalnych. W tej chwili nie ma sposobu, aby zapobiec cukrzycy typu 1, ponieważ nie ma wystarczająco dużo informacji na temat tych czynników genetycznych i wirusowych. Z drugiej strony, może być w stanie zapobiec lub opóźnić typ 2 cukrzycy.

Jakie są czynniki ryzyka cukrzycy typu 2?

Zdrowie eksperci zidentyfikowali niektóre czynniki, które zwiększają ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2. Te czynniki ryzyka to:

  • Nadwaga i otyłość

  • Brak regularnych ćwiczeń i aktywności fizycznej

  • Historia rodziny z cukrzycą typu 2

  • Starszy wiek

  • Rasa i pochodzenie etniczne, w tym osób afrykańskich, azjatyckich, latynoskich ludzi, rdzennych ludzi, ludzi i wysp Pacyfiku,

  • Osobista historia cukrzycy ciążowej

Oczywiście, nie można zmienić historię rodziny, wiek, czy rasę. Dobrą wiadomością jest to, że można podjąć starania, aby zmienić poziom aktywności i masy ciała. Możesz także upewnić się, że się pod kątem cukrzycy każdego roku, jeśli jesteś w wieku powyżej 45 lat. Jeśli masz nadwagę lub mają inne czynniki ryzyka, należy się kontroli bezpieczeństwa przed 45 roku życia.

Jak można zapobiec lub cukrzyca typu opóźnienie 2?

Naukowcy starali się odpowiedzieć na to pytanie w dużym badaniu zwanym Diabetes Prevention Program (DPP) (Źródło: NIDDK ). DPP spojrzał na więcej niż 3200 osób z wysokim ryzykiem cukrzycy typu 2. Wszystkie z nich miało nadwagę, a prawie połowa z nich należy do zagrożonych grup rasowych czy etnicznych. Oto, co znaleźli:

  • Dwie najważniejsze rzeczy, które możesz zrobić, aby zapobiec lub opóźnić cukrzycy typu 2 jest jeść zdrową dietę i stracić niewielką ilość masy. Ludzie w badaniu jedli żywność o niskiej zawartości tłuszczu i kalorii. Stracili również 5% do 7% ich masy ciała, będąc aktywnym przez 30 minut dziennie, pięć dni w tygodniu. Jeśli jesteś osobą, 200 funtów, które przekłada się na 10 do 15 funtów odchudzania.

  • Ludzie, którzy zrobili te dwie rzeczy zmniejszone ryzyko rozwoju cukrzycy o 58%. Dotyczyło to zarówno mężczyzn, jak i kobiet we wszystkich grupach rasowych i etnicznych.

  • Te zmiany stylu życia są szczególnie skuteczne dla osób powyżej 60 roku życia. Osób z tej grupy wiekowej zmniejszyła ryzyko o 71%.

  • Stosujących metforminę (Glucophage) pomógł niektórzy ludzie w nauce zmniejszyć ryzyko cukrzycy typu 2 rozwija się o 31%. Metformina działa dobrze zarówno dla mężczyzn jak i kobiet. Jednak to działa lepiej u młodszych osób (25 do 44 lat) oraz osób, które były otyłe.

Ogólnym przesłaniem badania jest, że można zrobić małe kroki, aby zdobyć wielkie nagrody. Możesz to zrobić zaczynając od małych zmian, a opierając się na swoich sukcesach. Dokonać jednej zmiany do swojej diety co tydzień i wkrótce będziesz jeść zdrowsze. Do ćwiczeń, zacznij od 10 minut na pięć dni w tygodniu i stopniowo dostać się do 30 minut dziennie. Możesz także spróbować wyśmienitej czas aktywności na kawałki w ciągu dnia. Twoja wypłata może być wielki!