Cambler

Insulinooporność i stan przedcukrzycowy

Co jest insulinooporność?

Normalnie, trzustka produkuje insulinę, gdy wzrasta stężenie cukru we krwi. Insulina jest hormonem, który pomaga twoje komórki używać cukru z pożywienia do paliwa, aby utrzymać całe ciało działa sprawnie. Z insulinoopornością, trzustkę insulina może jeszcze zrobić, ale nasze komórki nie mogą odpowiedzieć. Prowadzi to do wysokiego poziomu cukru we krwi, co powoduje, że trzustka, aby jeszcze więcej insuliny. Staje się cykl, który ostatecznie powoduje trzustkę zaprzestać insuliny. Oporności na insulinę zwiększa ryzyko cukrzycy typu 2 i chorób serca.

Jaki jest stan przedcukrzycowy?

Stan przedcukrzycowy występuje wtedy, gdy poziom cukru we krwi jest wyższy niż normalnie, ale nie są na tyle wysokie, aby być nazywany cukrzycą. Zwiększa ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2, chorób serca i udaru mózgu. Według Centers for Disease Control and Prevention (CDC), stan przedcukrzycowy może wpłynąć aż 79 mln osób w Europie (Źródło: CDC ).

Jakie są objawy insulinooporności i prediabetes?

Insulinooporność i stan przedcukrzycowy są choroby, które zazwyczaj zobaczyć przed pełnowymiarową typu 2 cukrzycy. Stan przedcukrzycowy zwykle nie ma żadnych objawów, więc pokaz jest ważne. Generalnie, należy uzyskać regularne projekcje cukru we krwi, kiedy jesteś 45 lat. Jeśli stan przedcukrzycowy pojawi, może być w stanie zapobiec lub opóźnić Typ 2 cukrzycy od utraty wagi, zdrowego odżywiania i zwiększenie aktywności fizycznej. W niektórych przypadkach można nawet odwrócić prediabetes i powrotu poziomu cukru we krwi do normy.

Jednym z głównych objawów oporności insulinowej jest choroba zwana rogowacenie ciemne. Można zauważyć, ciemne plamy na skórze na łokciach, kolanach, kostkach, pach, lub karku. Jeśli masz prediabetes, najprawdopodobniej również oporność na insulinę, nawet jeśli nie ma zauważalnych objawów.

Jakie są czynniki ryzyka insulinooporności i prediabetes?

Czynników ryzyka insulinooporności i przedcukrzycowego obejmują:

  • Nieprawidłowe wyniki na teście glukozy na czczo lub w teście tolerancji glukozy

  • Wiek większy niż 45 lat

  • Pewne grupy rasowe i etniczne, w tym ludzi, afrykańskich, azjatyckich, latynoskich ludzi, ludzi, ludzi, i rdzennych mieszkańców Wysp Pacyfiku

  • Nadwaga w pasie

  • Historia rodziny z cukrzycą typu 2

  • Choroba serca

  • Wysokie ciśnienie krwi

  • Wysoki poziom trójglicerydów

  • Brak regularnych ćwiczeń i aktywności fizycznej

  • Niski poziom HDL, czyli "dobrego" cholesterolu

  • Nadwaga i otyłość

  • Osobista historia cukrzycy ciążowej

  • Zespół policystycznych jajników (PCOS)

Może insulinooporność i stan przedcukrzycowy się odwrócić?

Jeśli masz insulinooporność lub prediabetes, możesz być w stanie odwrócić lub opóźnić wystąpienie cukrzycy typu 2. Możesz to zrobić za pomocą zmian w stylu życia, w tym:

  • Dieta. Wybierz żywności, które są o niskiej zawartości tłuszczu i kalorii i bogate w błonnik, aby pomóc obniżyć poziom cukru we krwi. Warzywa, owoce i produkty pełnoziarniste są dobrym wyborem dla zdrowej diety. Pamiętaj, aby ograniczyć tłuszcze w sosów, dressingów i przypraw. Zamiast tego można wybrać niskiej zawartości tłuszczu lub naturalnie produkty beztłuszczowe, takie jak musztarda lub niskotłuszczowych opatrunków. Zacznij od małych zmian w każdym tygodniu i zapytać znajomych i rodzinę o wsparcie.

  • Ćwiczenia. Trzydzieści minut dziennie umiarkowanej aktywności pomaga organizmowi lepiej reagują na insulinę i obniża poziom cukru we krwi. Znowu zaczynają się małe zmiany i dodać działalności, jak przejść.

  • Utrata masy ciała. Poprzez dodanie ćwiczeń i wprowadzanie zmian do swojej diety, można schudnąć. Tracąc jak najmniej 5% swojej masy ciała pomaga organizmowi lepiej reagują na insulinę, obniżają poziom cukru we krwi i zmniejszyć ryzyko chorób serca.