Cambler

Dzieci i cholesterolu

Jeśli twoi rodzice lub rodzeństwo swoich rodziców miał atak serca w wieku 55 i przed masz dziecko, to rada z Europejskiej Akademii Pediatrii (AAP) może cię zaskoczyć: testowałem cholesterolu dziecka.

W pewnych okolicznościach AAP mówi Diety obniżające poziom cholesterolu, pod nadzorem pediatry, są bezpieczne dla dzieci.

Które dzieci potrzebują testów?

AAP zaleca badania cholesterolu dla dzieci w wieku 2 lat i starszych oraz młodzieży w następujących sytuacjach:

  • Rodzic, rodzice lub dziadkowie mieli miażdżycę przed 55 lat.

  • Rodzic, rodzice lub dziadkowie mieli zawał serca lub choroby naczyń przed 55 lat.

  • Rodzic lub rodzice mają cholesterolu 300 lub większa.

Youre służby zdrowia oceni diety, nawyków ćwiczeń dziecka i wskaźnik masy ciała i zamówić cholesterolu przesiewanie, jeżeli jest to wskazane. Jeśli dziecko ma całkowity poziom cholesterolu powyżej 200 mg / dl, dostawca może wykonać pełne badania przesiewowe, w tym lipoprotein o wysokiej gęstości (HDL, czyli "dobrego" cholesterolu ), lipoproteiny o niskiej gęstości (LDL lub "złego" cholesterolu) i triglicerydów. Jeśli dziecko ma poziom LDL 164 mg / dl lub więcej, dostawca może zrobić szerszą ocenę.

W niektórych przypadkach, AAP sugeruje, dzieci powinny być badane, jeżeli posiadają wyższe ryzyko choroby serca z powodu palenia tytoniu, nadciśnienia tętniczego, otyłości i diety, lub jeśli dokumentacji medycznej ich rodziców nie są dostępne.

Jakie są najlepsze numery?

Dla dzieci w wieku od 2 do 18, są to najlepsze wyniki:

  • Cholesterolu całkowitego na czczo: poniżej 170 mg / dl, optymalny, od 170 do 199 mg / dl, wysokie borderline

  • Czczo, cholesterolu LDL: mniej niż 110 mg / dl, dopuszczalne; 110 do 129 mg / dl, granica; 130 mg / dl lub więcej, dziecko powinno być pod kątem przyczyn

  • HDL: większa niż 35 mg / dl, do przyjęcia, a mniej niż 35 mg / dl jest uważane za duże ryzyko

Jak obniżyć poziom cholesterolu

Rozpocznij zdrowe nawyki wcześnie, i pamiętaj, że dzieci naśladują swoje nawyki. Michael Mogadam, MD, autor książki Każdy atak serca można zapobiec, oferuje te wskazówki:

  • Wybierz zdrowsze nawyki żywieniowe dziecko będzie.

  • Spakować obiad Twojego dziecka. Przygotowanie posiłków nie więcej niż 30 procent kalorii pochodzących z tłuszczu, i starają się zrównoważyć rodzajów tłuszczów zawartych (wielonienasycone, jednonienasycone i nasycone).

  • Ogranicz potrawy smażone; wypieki; krakingu i chipowych przekąski, które są bogate w tłuszcze i sól, ser, wysokiej zawartości tłuszczu do smarowania, takich jak masło, margaryna i majonez, oraz sałatek. Użyj sosy sałatkowe niskotłuszczowe zamiast.

  • Pozwalać dzieciom nie więcej niż jeden lub dwa posiłki typu fast-food tygodni.