Cambler

Diety i żywność dla reumatoidalnego zapalenia stawów

Wydaje się, że zawsze jest nowa dieta, twierdząc, do leczenia lub leczenia chorób przewlekłych, w tym reumatoidalnego zapalenia stawów (RZS). Są to wszystko z diety wegańskiej i śródziemnomorskich do głodówki, diety elementarnej i eliminacji. Problem z większości z tych diet jest to, że jest bardzo mało nauki na ich finansowanie. Wbrew temu, co można przeczytać w internecie, nie ma określonej żywności lub diety będą leczyć lub zapobiegać zapaleniu stawów (źródło: NIH ). Większość ekspertów zgadza się, że zdrowie temat nie został przebadany na tyle, aby żadnych wiążących zaleceń. Jak wszyscy ludzie z reumatoidalnym zapaleniem stawów powinni jeść zdrowe, dobrze zbilansowanej diety.

Zdrowej diety

Dopóki naukowcy znaleźć bardziej jednoznacznych odpowiedzi, najlepsze diety można śledzić to zdrowa dieta, która równoważy żywności Groups-owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, chude mięso i nabiał o niskiej zawartości tłuszczu. Zrównoważona dieta sprzyja zdrowiu i pomaga uniknąć niedożywienia wspólny problem dla osób z RZS. Zrównoważona dieta jest również ważne dla utrzymania zdrowej wagi, które mogą złagodzić nacisk na stawy.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci jeść zdrowe:

  • Jedz dużo świeżych warzyw, owoców i całych skrobi zbożowych

  • Wybierz niskotłuszczowe źródła białka, takie jak kurczak, chude mięso, ryby, fasola

  • Wybierać produkty niskotłuszczowe lub beztłuszczowe mlecznych

  • Pokarmy graniczne wysokiej zawartości tłuszczu, pustych kalorii (jak zwykłe napoje gazowane i chipsy ziemniaczane) i sól

Witaminy i suplementy

Większość zgadza się, że świadczeniodawcy, że najlepiej, aby uzyskać witamin i minerałów z żywności. Czasami jednak może być konieczne uzupełnienie do swoich celów żywieniowych. Ponieważ osoby z RZS może mieć problemy z niedożywieniem i niektóre leki na RZS było jeszcze gorzej, może to być dobry pomysł, aby wziąć witaminę. Jeśli obawiasz się, zwrócić się do lekarza o suplementy w tym:

  • Witaminy z grupy B, zwłaszcza kwas foliowy

  • Witamina C, witamina E i inne przeciwutleniacze

  • Wapń i witamina D

Żywność i zapalenie

Istnieją pewne dowody naukowe, że pewne formy tłuszczów zrobić zapalenie gorzej i inni zrobić to lepiej. Omega-3 kwasy tłuszczowe (znajdujące się w tłustych ryb, takich jak tuńczyk, łosoś) i nienasycone tłuszcze mogą pomóc w zwalczaniu stanów zapalnych. Jednakże, omega-6 kwasy tłuszczowe i tłuszcze nasycone mogą zapalenie gorzej. Zwiększając stosunek omega-3 do omega-6 w diecie jest podstawą diety śródziemnomorskiej.

Produkty o dużej zawartości kwasów omega-6, kwasy tłuszczowe i nasycone kwasy tłuszczowe, które powinny być ograniczone są:

  • Kukurydza

  • Słonecznikowy, szafranowy, sojowy i olej z nasion bawełny

  • Potrawy smażone

  • Margaryny i innych do smarowania

Badania patrząc na skutki omega-3 kwasów tłuszczowych jest mniej jasne. Teraz, porozmawiać z lekarzem o omega-3 kwasów tłuszczowych przed zmiana diety lub rozpoczynając dodatek.

Czczo, eliminacji i diety elementarnej

Niektórzy uważają, że niektóre pokarmy nasilają swoje reumatoidalne zapalenie stawów objawy. W wyniku tego, że eliminuje żywności winowajcy z diety. Inne zmiany w diecie obejmują okres postu (siedem do 10 dni), a następnie przez określony lub restrykcyjnej diety, jak np. wegetariańskiej lub wegańskiej diety. Dieta wegetariańska wyklucza wołowiny, drobiu i ryb, podczas gdy dieta wegańska wyklucza wołowina, drób, ryby, jaja i produkty mleczne są produkowane diety elementarne pakiety niezbędnych aminokwasów, glukozy (cukru), witaminy i minerały, a triglicerydów (. Tłuszcz w diecie). elementarna diety uważane hipoalergiczny, co oznacza, że ​​nie zawiera składników, takich jak laktoza i gluten, które są znane z wywoływania odpowiedzi zapalnej lub odpornościowej u niektórych osób.

Badania nad tego typu zmiany w diecie nie wykazują żadnych długofalowych korzyści. Ponadto, na czczo, eliminacji i elementarne diety może być ryzykowne dla osób z RZS. Zawsze można pominąć pewnych pokarmów lub grup żywności z diety, może być brak ważnych składników odżywczych i kalorii. Jeśli zauważysz, że niektóre pokarmy mają tendencję, aby objawy gorzej, porozmawiaj z lekarzem o tym, jak bezpiecznie uniknąć, że żywność i zastąpić go równie pożywne wyboru.

Mimo, że nie jest pewne, że zmiany w diecie pomogą RA, większość ekspertów zgadza się, że osoby z reumatoidalnym zapaleniem stawów powinni jeść zdrowe, odżywcze diety składającej się z chudego białka, owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste. Zdrowa dieta może zwiększyć swoją energię, chroni przed niedoborami żywieniowymi, a pomogą Ci wyglądać i czuć się najlepiej.