Cambler

Ćwiczenia i aktywność fizyczna na reumatoidalne zapalenie stawów

W przypadku leczenia reumatoidalnego zapalenia stawów (RZS), ostatnią rzeczą, którą zapewne chcesz zrobić, to ćwiczenia. Ale ćwiczenia są szczególnie ważne dla osób z RZS. Regularne ćwiczenia mogą pomóc zachować swoje mięśnie wokół stawów silny, zmniejsza utratę masy kostnej i zminimalizować obrzęk stawów i ból. To przekłada się na mniejszą niepełnosprawności i ogólnej poprawy jakości życia.

Jakie są korzyści z ćwiczeń?

Regularne ćwiczenia oferuje następujące korzyści dla osób z RZS:

  • Wzmacnia mięśnie, które wspierają swoje stawy

  • Łagodzi objawy RZS, w tym bóle stawów i obrzęk, zapobiega utracie masy kostnej, zwiększa smarowania stawów, sztywność stawów i łagodzi

  • Zmniejsza ryzyko niepełnosprawności z powodu uszkodzenia stawów

  • Wspomaga utratę wagi i pomaga utrzymać zdrową wagę, co może zmniejszyć ilość stresu wprowadzone na stawy

Ćwiczenie oferuje wiele korzyści psychologicznych, jak również. Ludzie, którzy korzystają regularnie, zwykle mają mniej stresu i niepokoju, lepsze poczucie dobrobytu, lepsze samopoczucie i lepszy sen.

Jakie ćwiczenia są dobre dla osób z reumatoidalnym zapaleniem stawów?

Jeśli masz reumatoidalnego zapalenia stawów, istnieje wiele bezpiecznych ćwiczeń, które możesz zrobić. Wybierz ćwiczenia, które nie powodowały zbędnego stresu na stawy. Natężenie umiarkowane, obciążonych działania zaleca się:

  • Ćwiczenia rozciągające poprawić zakres-of-motion, elastyczność i zdolność do wykonywania codziennych czynności. Tego typu ćwiczenia mogą zapobiec przykurcze, które jest skróceniem mięśni prowadzące do sztywnego, zakontraktowanej stawu. Ćwiczenia rozciągające mogą być wykonywane dla każdego stawu, nawet w swoich rękach i stopach. Dobry

  • Ćwiczenia wzmacniające przy użyciu odporność może pomóc zbudować i przywrócić masę mięśniową. Stawy będzie miał większe wsparcie, kiedy mięśnie wokół nich są silne. Zespół odporność, dostępny w sklepach sprzęt sportowy, jest idealny dla wzmocnienia. Są one dostępne w różnych dawkach, aby pomieścić różne poziomy intensywności.

  • Aerobic ćwiczenia diseaseing zwiększyć układu krążenia i wytrzymałości. Wysokiej intensywności ćwiczenia takie jak bieganie kiedyś poza granice dla osób z RZS. Teraz, większość lekarzy powiedzieć uruchomiony jest w porządku tak długo, jak Twoje obciążonych stawów nie są uszkodzone.

Kluczem do włączenia aktywności fizycznej w swoim życiu jest znaleźć coś, co lubisz. Inne ćwiczenia, które warto spróbować są kolarstwo, taniec, spacery, pływanie, aerobik w wodzie, Tai chi i jogi.

Dos ćwiczeń i zakazów

Oto kilka wskazówek, o których warto pamiętać podczas uruchamiania programu ćwiczeń:

  • Porozmawiaj ze swoim lekarzem. Jeśli już aktywne w przeszłości, lekarz może mieć propozycje sposobów modyfikować swoją rutynę i ochrony stawów. Jeśli nie działa, lekarz może mieć konkretne cele, aby zacząć grę lub może zaproponować konkretny program ćwiczeń.

  • Zaczynają powoli i postęp stopniowo. Poświęć czas, aby zobaczyć, jak reagują stawów do programu. Zapiski z ćwiczeń i objawów. Dziennika może pomóc śledzić swoje postępy i ćwiczenia, które pomogą zidentyfikować lub pogorszyć objawy.

  • Wybierz odpowiednie ćwiczenia. Nie rób ćwiczenia, które wymagają szybkich powtarzalnych ruchów swojego stawu, takie jak kick boxing.

  • Pracować z trenerem lub fizjoterapeuta. Jest to szczególnie ważne, jeśli dopiero zaczynasz wykonywać. On lub ona może pomóc zmienić swoje działania do swoich umiejętności. Trener może także pokazać nowe działania i doradzi, jak bezpiecznie przejść.

Ważne jest, aby podjąć niezbędne środki ostrożności przed i podczas wysiłku:

  • Nie należy ignorować swoje ciało. Wiedzieć, kiedy się wycofać i kiedy można wcisnąć się trener harder.A lub fizjoterapeuta może uczyć znaki zauważyć.

  • Nie należy wykonywać bez wspólnej ochrony. Jeśli połączenie jest niestabilne lub zbyt sztywny lub obrzęk, uszkodzenie jest bardziej prawdopodobne. Ortezy, szelki i miękkie wsporniki są wszystkie formy wspólnego wsparcia. Porozmawiaj z lekarzem o swoich potrzebach.

Ćwiczenia mogą i powinny być częścią planu leczenia RZS. Do powyższych zaleceń, aby czerpać wiele korzyści. Ale przed rozpoczęciem programu ćwiczeń, należy porozmawiać z lekarzem, aby można było znaleźć procedurę, która jest właśnie dla Ciebie.